login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Database maken met Xampp

Offline Wave6 - 11/12/2006 13:45
Avatar van Wave6PHP beginner Hallo mensen

Ja dit klinkt misschien heel dom maar zijn er misschien mensen die me kunnen vertellen hoe ik een database moet maken in Xampp?
En hoe ik de data kan opvragen in een php script.
by the way ben nog maar een beginner op het gebied van SQL en PHP

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Simax - 11/12/2006 14:12
Avatar van Simax Onbekend Allereerst graag even kijken tussen de tutorials.
Als er daarna nog misverstanden zijn waar je graag duidelijkheid over wilt, dan kun je daarvoor een call aanmaken.

Tutorials zijn er niet zomaar.
Deze zijn gemaakt om iets van te leren,
dus ga je gang zou ik zeggen .

MvG,
RvB
Offline shibble - 11/12/2006 14:12
Avatar van shibble MySQL interesse phpmyadmin heb je daarvoor !!!!
Offline marten - 11/12/2006 14:34
Avatar van marten Beheerder http://127.0.0.1/phpmyadmin
Offline Stefan14 - 11/12/2006 14:35
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde @shibble, rustig, phpmyadmin is een van de hulpmiddelen die je daarvoor kunt gebruiken, het is zeker niet de database zelf. je kunt namelijk ook prima met een php script een database aanmaken. Dit vereist alleen iets meer kennis.
Offline shibble - 11/12/2006 15:05
Avatar van shibble MySQL interesse Ja dat kan ook maar hij is er nog nooby in dat xampp gebeurde dus kan het beter eerst makkelyk aanpakken dan gelyk het moeilijkste van het moeilijkste erbij te pakken....

hij vraagt tog ook hoe die een database aan kan maken doormiddel van phpmyadmin ik zeg niet dat dat de database is!
Offline marten - 11/12/2006 15:21
Avatar van marten Beheerder sibble, misschien kan je eens denken aan proper Nederlands schrijven?
Offline shibble - 11/12/2006 15:23
Avatar van shibble MySQL interesse ja baas xD:(
Offline Wave6 - 11/12/2006 15:25
Avatar van Wave6 PHP beginner Jongens laten we het gewoon even on topic houden. Waarschijnlijk is mijn vraag een beetje verkeerd begrepen. Ik bedoelde meer van hoe zit het in elkaar hoe moet het allemaal in de tuts kon ik niets vinden anders had ik dit onderwerp niet aangekaard.
Offline shibble - 11/12/2006 15:26
Avatar van shibble MySQL interesse Samengevat,

jij wilt een database tovoegen maar weet niet hoe?

met xampp heb je phpmyadmin erbij als je daar even heengaat http://localhost/phpmyadmin (Mits ik het goed heb en je het op localhost draait)
daar log je met je root gegevens in en zie je gelyk op de eerste pagina die je ziet eregns een input field daarboven staat "database aanmaken" zoiets staat er.
door dat in tevullen maak jij een database aan.
Offline Wave6 - 11/12/2006 15:33
Avatar van Wave6 PHP beginner ja nou ik heb er geen wachtwoord opzitten
Maar het is me nog niet gelukt te connecten met php naar een Database dus dat wil ik graag eens uitproberen...
Offline nemesiskoen - 11/12/2006 15:35
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
sibble, misschien kan je eens denken aan proper Nederlands schrijven?

Het is shibble, en eigenlijk is het 'er eens over denken'... en niet 'eens denken aan'. :-)

never mind
Offline compudoc - 11/12/2006 15:42 (laatste wijziging 11/12/2006 15:43)
Avatar van compudoc PHP beginner even een kleine handleiding

ga naar localhost/xampp
klik op phpmyadmin >> typ de naam van de database in en druk op enter >> maak evt. tabellen aan.

om verbinding te maken in PHP met de database

1. <?php
  2. mysql_connect('localhost','gebruikersnaam','wachtwoord');
  3. mysql_select_db('database');
  4. // hier de query etc.
  5.  
  6. // hier de verbinding sluiten.
  7. ?>

of bedoelde je dit helemaal niet?
Offline Wave6 - 11/12/2006 20:20
Citaat:
@Compudoc ja dat bedoel ik dus wel:) maar het is nogal ingewikkeld als je nooit echt zon database heb gemaakt ik heb het alleen nog maar met Acces gedaan hahaha maar bedankt ik begin hem nu wel te snappen het invoeren is me al gelukt met php alleen de informatie opvragen via een database daar ga ik nog even naar kijken maar dat moet wel lukken staan tuts genoeg over denk ik.
Echt super bedankt!!:D
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s