login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

reguliere expressie - getal zoeken uit stringvariabele

Offline freke - 29/11/2006 10:58
Avatar van frekeNieuw lid hallo,
kan iemand mij helpen met het volgende:

in mijn online vragenlijst kunnen mensen bij een vraag meerdere landen aanklikken. de bijbehorende 3-cijferige landencodes komen vervolgens kommagescheiden in de database te staan, bijv. 102, 261, 423.

Nu wil ik een automatische variabele aanmaken die op '1' komt te staan indien iemand bepaalde landen (codes 101 en/of 253 en/of 450) heeft aangeklikt. Hiervoor moet ik een reguliere expressie schrijven, maar mijn vraag is of dit zo goed is:

automatisch te maken variabele: #risicoland
afhankelijkheid: #landen=[^],101|,253|,450[$]

Klopt dit stukje hierboven en hoe geef ik aan dat if een van deze cijfers matchen, dat de nieuw te maken variabele dan een 1 moet krijgen?

Alvast bedankt!

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 29/11/2006 11:04 (laatste wijziging 29/11/2006 11:05)
Avatar van Thomas Moderator Wil je dit in PHP regelen, of in MySQL?

Het kan allebei, alleen in MySQL kun je voor TEXT-kolommen GEEN "kolom IN (a,b,c)"-constructie gebruiken omdat je a,b,c als text hebt opgeslagen. De resultaten met IN() zijn dan FOUT.

Vergelijk:

SELECT 1 IN ('1,2,3') geeft TRUE
SELECT 2 IN ('1,2,3') levert FALSE

Het kan wel op een andere manier!
Offline Wijnand - 29/11/2006 11:06
  1. <?php
  2. if (preg_match("/$.*[101|253|450]+.*/im",$string)) {
  3. // yeah hij bestaat
  4. }
  5. ?>

zoiets? ik heb hem niet getest, maar zoiets zou moeten werken
Offline freke - 29/11/2006 11:39
Avatar van freke Nieuw lid Okee, bedankt.. eerlijk gezegd ben ik een leek op het gebied van programmeren... jullie uitleg gaat me dan ook iets te snel.

ik moet eigenlijk gewoon een klein stukje reguliere expressie / perl kunnen typen in een applicatie als afhankelijkheid bij een variabele. ik kan niet echt wijs worden uit de online tutorials die ik heb gevonden. nou ik ga nog wel even verder prutsen, toch bedankt!

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s