PHP gevorderde |
|
Beste,
Ik gebruik de volgende code om een Item uit mijn winkelwagen te verwijderen, na het verwijderen wordt je weer doorverwezen naar de winkelwagen(met een Header, zie onder aan de code)
Maar helaas werkt de header niet?!? hij komt wel bij de ECHO die er voor staat:S
<?php
// delete_cart_item.php
session_start();
// Variables
if(is_numeric($_GET['item'])) $item = $_GET['item'];
else exit ("Pff... rot op!");
// Wederom, kijken of winkelwagen bestaat
if (empty($_SESSION['cart']))
{
// Geen winkelwagen? Uitzetbeleid! :)
echo "Ik zit hier 1";
header("Location: index.php");
} else {
// Winkelwagen uit elkaar plukken
$ccart = explode("|",$_SESSION['cart']);
// Tellen (eenzijdig hè?)
$count = count($cart);
// kijken of het in de winkelwagen staat
foreach($ccart as $products) {
// Split
/*
$product[x] -->
x == 0 -> productnummer
x == 1 -> hoeveelheid
*/
$product = explode(",",$products);
$i++;
if ($i != $item) { // Dus als die niet die is die verwijderd moet worden
// Var toevoegen aan nieuwe winkelwagen
$inNewCart = $product[0].",".$product[1];
$newCart = $newCart."|".$inNewCart;
}
}
// Luiheid, blijheid... er staat nog een | vooraan, even weghalen (had natuurlijk ook eerder
// een controle kunnen doen en die daar niet plaatsen.. :)
$newCart = substr($newCart,1);
}
// Verwijder de 'oude' winkelwagen en bouw een nieuwe
session_unset($_SESSION['cart']);
$_SESSION['cart'] = $newCart;
// En terugsturen
echo "Ik zit hier 5";
header("Location: index.php?middle=cart");
?>
<?php // delete_cart_item.php // Variables if(is_numeric($_GET['item'])) $item = $_GET['item']; else exit ("Pff... rot op!"); // Wederom, kijken of winkelwagen bestaat if (empty($_SESSION['cart'])) { // Geen winkelwagen? Uitzetbeleid! :) header("Location: index.php"); } else { // Winkelwagen uit elkaar plukken $ccart = explode("|",$_SESSION['cart']); // Tellen (eenzijdig hè?) // kijken of het in de winkelwagen staat foreach($ccart as $products) { // Split /* $product[x] --> x == 0 -> productnummer x == 1 -> hoeveelheid */ $i++; if ($i != $item) { // Dus als die niet die is die verwijderd moet worden // Var toevoegen aan nieuwe winkelwagen $inNewCart = $product[0].",".$product[1]; $newCart = $newCart."|".$inNewCart; } } // Luiheid, blijheid... er staat nog een | vooraan, even weghalen (had natuurlijk ook eerder // een controle kunnen doen en die daar niet plaatsen.. :) $newCart = substr($newCart,1); } // Verwijder de 'oude' winkelwagen en bouw een nieuwe $_SESSION['cart'] = $newCart; // En terugsturen header("Location: index.php?middle=cart"); ?>
Hopelijk kunnen jullie mij een klein handje helpen,
Groetjes,
Roy
|