Nieuw lid |
|
Beste mensen,
Bij mijn tabel met zoekresultaten wil ik de gebruiker de mogelijkheid geven zelf de gegevens aan te passen als ze niet juist zijn. De rijen zijn voorzien van een unieke ID. Achter elk zoekresultaat wil ik dus een button, die van dezelfde tekst is voorzien, bijvoorbeeld 'wijzig'. Ik wil het op een of andere manier zo maken dat, ondanks dat de tekst op de button hetzelfde is, het php-bestand "weet" welke gegevens in de database moeten worden aangepast. Een selectie van de code uit het oorspronkelijke php-bestand:
<html>
<body>
<?php
echo "<TD><FORM METHOD='POST' ACTION='wijzigen.php'><INPUT TYPE='submit' VALUE='Wijzig' NAME='$record->ID'></FORM></TD></TR>";
?>
</body>
</html>
<html> <body> <?php echo "<TD><FORM METHOD='POST' ACTION='wijzigen.php'><INPUT TYPE='submit' VALUE='Wijzig' NAME='$record->ID'></FORM></TD></TR>"; ?> </body> </html>
Om het mezelf makkelijk te maken wil ik eerst de ID afdrukken op het scherm (de rest kom ik zelf wel uit denk ik). Mijn wijzigen.php ziet er tot nu toe zo uit:
<html>
<body>
<?php
echo $_POST['Wijzig'];
?>
</body>
</html>
<html> <body> <?php ?> </body> </html>
Nu wordt alleen niets op het scherm afgedrukt. Weet iemand waaraan dat ligt? Alvast bedankt!
|