login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Foutmeldingen bij poging gegevens uit database te echo'en

Offline Grotezak - 18/11/2006 12:42
Avatar van GrotezakNieuw lid Hey mensen, mijn bedoeling is om een gebruiker enkele gegevens in te laten vullen op een formulier dat staat in de index.html. Deze worden dan doorgestuurd naar zoeken.php. Mijn bedoeling is dat de zoekresultaten worden afgedrukt op het scherm. Dit is een verkorte versie van mijn index.html:
  1. <FORM METHOD="POST" ACTION="zoeken.php">
  2. <SELECT NAME="Plaatsnaam">
  3. <OPTION>Amsterdam</OPTION>
  4. <OPTION>Groningen</OPTION>
  5. </SELECT>
  6. <BR>
  7.  
  8. <INPUT TYPE="radio" NAME="SubCat" VALUE="Bouwmarkten">Bouwmarkten <BR>
  9. <INPUT TYPE="radio" NAME="SubCat" VALUE="Kledingzaken">Kledingzaken <BR>
  10.  
  11. <INPUT TYPE="submit" VALUE="Zoeken">
  12. </FORM>

En zo ziet mijn zoeken.php eruit:
  1. <?php
  2. mysql_connect("localhost","gzp","******") or die("kon geen verbinding maken");
  3. mysql_select_db("gzp_openingstijden") or die("kon database niet selecteren");
  4. $Plaatsnaam = $_POST['Plaatsnaam'];
  5. $SubCat = $_POST['SubCat'];
  6. $res = mysql_query("SELECT * FROM 'tijden' WHERE Plaatsnaam='$Plaatsnaam' AND SubCat='$SubCat'");
  7.  
  8. echo "<b>Resultaten:</b><br><br>";
  9. while($record = mysql_fetch_object($res)){
  10. echo"".$record->Plaatsnaam."<br>";
  11. }
  12. ?>

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik krijg met deze code de foutmelding Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/gzp/public_html/zoeken.php on line 9. Ook wanneer ik wat anders probeer, bijvoorbeeld $num_rows, krijg ik een foutmelding. Het lijkt voor mijn gevoel net of ik geen verbinding maak met de database, maar eerder had ik wel verbinding. Kunnen jullie me een eindje op weg helpen?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Voldemort - 18/11/2006 13:24 (laatste wijziging 18/11/2006 13:25)
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde -> Dit wil zeggen dat je query niet goed uitgevoerd kan worden. Zet eens or die(mysql_error()) achter je query. Haal alvast de variablen buiten de quotes.

-> $_POST['Plaatsnaam'] zal nooit een value kunnen bevatten. Je moet je HTML nog wat aanpassen:

1. <OPTION value="Amsterdam">Amsterdam</OPTION>
  2. <OPTION value="Amsterdam">Groningen</OPTION>

->

1. <?php
  2. echo "".$var."";
  3. // is hetzelfde als
  4. echo $var;

1. <?php
  2. echo "".$var."<br />";
  3. //is hetzelfde als
  4. echo $var."<br />";

1. <?php
  2. echo "<br />".$var."";
  3. //is hetzelfde als
  4. echo "<br />".$var;

Dus dat kan je ook even aanpassen ;).
Offline Grotezak - 18/11/2006 14:00
Avatar van Grotezak Nieuw lid -> Ik heb de VALUES toegevoegd aan de OPTIONS in het keuzemenu.
-> Ik heb de overbodige quotes verwijderd.
-> Ik heb mysql_error() toegevoegd. Deze geeft de volgende melding: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''tijden' WHERE Plaatsnaam='Groningen' AND SubCat='Bouwmarkten'' at line 1
Offline Voldemort - 18/11/2006 14:23
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Stom van me:

1. FROM 'tijden' WHERE

==>

1. FROM tijden WHERE

;).
Offline Grotezak - 18/11/2006 14:38
Avatar van Grotezak Nieuw lid Haha. Ik ben echt serieus een paar uur bezig geweest het foutje op te sporen.  Ik zag hem net voordat ik je post had gelezen. Toch bedankt voor de moeite! 

__Probleem opgelost__
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.238s