Nieuw lid |
|
Hey mensen, mijn bedoeling is om een gebruiker enkele gegevens in te laten vullen op een formulier dat staat in de index.html. Deze worden dan doorgestuurd naar zoeken.php. Mijn bedoeling is dat de zoekresultaten worden afgedrukt op het scherm. Dit is een verkorte versie van mijn index.html:
<FORM METHOD="POST" ACTION="zoeken.php">
<SELECT NAME="Plaatsnaam">
<OPTION>Amsterdam</OPTION>
<OPTION>Groningen</OPTION>
</SELECT>
<BR>
<INPUT TYPE="radio" NAME="SubCat" VALUE="Bouwmarkten">Bouwmarkten <BR>
<INPUT TYPE="radio" NAME="SubCat" VALUE="Kledingzaken">Kledingzaken <BR>
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Zoeken">
</FORM>
<FORM METHOD="POST" ACTION="zoeken.php"> <SELECT NAME="Plaatsnaam"> <OPTION>Amsterdam</OPTION> <OPTION>Groningen</OPTION> </SELECT> <BR> <INPUT TYPE="radio" NAME="SubCat" VALUE="Bouwmarkten">Bouwmarkten <BR> <INPUT TYPE="radio" NAME="SubCat" VALUE="Kledingzaken">Kledingzaken <BR> <INPUT TYPE="submit" VALUE="Zoeken"> </FORM>
En zo ziet mijn zoeken.php eruit:
<?php
mysql_connect("localhost","gzp","******") or die("kon geen verbinding maken");
mysql_select_db("gzp_openingstijden") or die("kon database niet selecteren");
$Plaatsnaam = $_POST['Plaatsnaam'];
$SubCat = $_POST['SubCat'];
$res = mysql_query("SELECT * FROM 'tijden' WHERE Plaatsnaam='$Plaatsnaam' AND SubCat='$SubCat'");
echo "<b>Resultaten:</b><br><br>";
while($record = mysql_fetch_object($res)){
echo"".$record->Plaatsnaam."<br>";
}
?>
<?php $Plaatsnaam = $_POST['Plaatsnaam']; $SubCat = $_POST['SubCat']; $res = mysql_query("SELECT * FROM 'tijden' WHERE Plaatsnaam='$Plaatsnaam' AND SubCat='$SubCat'"); echo "<b>Resultaten:</b><br><br>"; echo"".$record->Plaatsnaam."<br>"; } ?>
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik krijg met deze code de foutmelding Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/gzp/public_html/zoeken.php on line 9. Ook wanneer ik wat anders probeer, bijvoorbeeld $num_rows, krijg ik een foutmelding. Het lijkt voor mijn gevoel net of ik geen verbinding maak met de database, maar eerder had ik wel verbinding. Kunnen jullie me een eindje op weg helpen?
|