login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

hoofdletters

Offline W0etah - 11/11/2006 15:22 (laatste wijziging 11/11/2006 15:30)
Avatar van W0etahPHP beginner Hallo, ik gebruik strtolower(); om de hoofdletters uit mijn naam te doen, dus mijn naam is W0etah, in de database slaagt hij die op als w0etah, maar nu wil ik ook een ledenlijst maken, maar in die lijst mot hij wel gewoon "W0etah" weergeven, iemand een idee hoe ik dit kan doen?

ik wil eigenlijk gewoon dat hij geen onderscheid maakt tussen W0etah en w0etah, dus als je bv een privebericht stuurt naar w0etah of W0etah het alletwee bij dezelfde persoon aankomt

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 11/11/2006 15:57
Avatar van Stijn PHP expert zal moeilijk gaan , want hoe kan PHP weten welke letter ooit een hoofdletter was?
Offline W0etah - 11/11/2006 16:08
Avatar van W0etah PHP beginner dus is het beter dat ik gewoon in de database laat registreren met hoofdletters en als je een privebericht wilt sturen kijken of die naam ook bestaat met kleine letters?
Offline Gerard - 11/11/2006 16:40
Avatar van Gerard Ouwe rakker Je kan dan beter gewoon de namen opslaan in de database zoals deze zijn. MySQL heeft ook bepaalde functies om te vergelijken door alles naar lowercase te zetten. dev.mysql.com voor de documentatie.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.252s