login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mysql server Extern gebruiken

Offline Mmore - 09/11/2006 21:36 (laatste wijziging 09/11/2006 21:37)
Avatar van MmoreMySQL interesse Hallo,

ik heb momenteel een WAMP server op mijn computer staan met php, mysql en apache. Ik vroeg me af of het mogelijk is om mijn mysql server extern te kunnen gaan gebruiken, dus zodat ik gegevens via elke host kan oproepen ipv localhost only.

Het gaat hier niet echt om veiligheid van gegevens, het is alleen maar om mee te testen.

Omdat ik bijna nergens kan vinden hoe ik dat moet doen, en ik er zelf ook niet echt uitkom, plaats ik maar even een berichtje.

Alvast bedankt 

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ikkedikke - 09/11/2006 21:50
Avatar van ikkedikke PHP expert het is mogelijk, je moet bij de privileges instellen dat de gebruiker vanaf iedere host kan verbinden, vervolgens moet je instellen dat mysql op iedere netwerkkaart naar verbindingen luistert.
Offline Mmore - 09/11/2006 21:57
Avatar van Mmore MySQL interesse En dan kan via..? Meestal als ik iets verander sloop ik het.. Ik heb gezocht naar een tutorial maar kon er geen vinden, misschien dat 1 van jullie wel een goede weet?
Offline Gerard - 09/11/2006 22:17
Avatar van Gerard Ouwe rakker Poort 3306 open gooien en de user waarmee je wil connecten rechten geven om externe verbindingen toe te laten.
Offline Mmore - 09/11/2006 22:50 (laatste wijziging 09/11/2006 22:51)
Avatar van Mmore MySQL interesse Poort 3306 staat nu correct ingesteld
Ik gebruik deze gegevens om connectie te maken:
  1. $db_user = "root"; // Gebruiker voor MySQL
  2. $db_pass = "*password*"; // Wachtwoord voor MySQL
  3. $db_host = "*mijnip*:3306"; // Host voor MySQL; standaard localhost
  4. $db_db = "*database*"; // Database
Ik krijg echter nog steeds een error.
Citaat:
en de user waarmee je wil connecten rechten geven om externe verbindingen toe te laten.
hoe kan je dat het makkelijkst doen? Phpmyadmin? Waar in phpmyadmin?

Errors die ik krijg:
  1. Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'apache'@'localhost' (using password: NO) in /home/mmore/domains/**.nl/public_html/backend/quotes.php on line 2
  2.  
  3. Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /home/mmore/domains/**.nl/public_html/backend/quotes.php on line 2
  4.  
  5. Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/mmore/domains/**.nl/public_html/backend/quotes.php on line 3
Offline Gerard - 10/11/2006 02:13
Avatar van Gerard Ouwe rakker Als je een error krijgt dat apache @ localhost niet kan inloggen op de mysql server, dan heb je geen eerdere verbinding proberen te leggen met je mysql server. Wanneer je namelijk queries gaat uitvoeren zonder dat je inlogt op een mysql server, neemt hij de default credentials uit de php.ini en probeert hij daarmee een verbinding op te zetten.

Wat je moet doen is nog eens goed nagaan hoe je script in elkaar steekt. De poort hoef je trouwens niet aan te geven bij de host, standaard is deze al 3306 en het is alleen nodig om deze aan te passen als je ook daadwerkelijk mysql draait op een andere poort.

Daarnaast kan je met mysql_error() de error string ophalen van het probleem.

Hopelijk wordt alles dan wat duidelijker voor je en kan je het probleem oplossen, succes!
Offline ikkedikke - 10/11/2006 16:28
Avatar van ikkedikke PHP expert via phpmyadmin kan je het heel makkelijk doen.
en mysql laten luisteren op alle netwerkinterfaces moet in de conf van mysql. je kan van tevoren gewoon een backup maken van hoe het nu is.
Offline Thomas - 10/11/2006 16:39
Avatar van Thomas Moderator Je kunt trouwens niet vanaf je lokale netwerk een verbinding maken naar dezelfde of een andere computer op dat lokale netwerk via je externe IP...
Offline ikkedikke - 10/11/2006 21:52
Avatar van ikkedikke PHP expert niet? als ik in mijn router instel die poort op de externe interface door te sturen werkt alles gewoon bij mijn httpserver.
het kan zijn dat MySQL het weigert..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.219s