login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

automatisch verbergen + verwijderen ??

Offline flipthijs - 06/11/2006 15:36 (laatste wijziging 07/11/2006 10:25)
Avatar van flipthijsPHP interesse Ik heb een script gemaakt voor leden die lessen kunnen reserveren,
Wanneer die persoon die les reserveerd word er 'een stoeltje bezet gehouden' en gaat er dus van het aantal vrije plaatsen 1tje af.
Maar nu dit:

ik wil dat waneer het lid een les reserveerd dat erachter komt te staan 'u heeft deze les al gereserveerd'.

en tevens als de datum van de les verlopen is dat deze les zich automatisch uit de DB verwijderd.

dit is mijn pagina om de lessen weer te geven:
http://www.plaatscode.be/3049/

en dit is reserveerles.php:
http://www.plaatscode.be/3050/

Kan iemand me helpen ?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 07/11/2006 11:04
Avatar van Thomas Moderator Om te kunnen onthouden of iemand zich ingeschreven heeft, moet je dit bijhouden (klinkt logisch eh).
Daartoe dient iemand die zich kan opgeven op een of andere manier te identificeren. Als je niet weet wie zich waarvoor inschrijft, en dit ook niet onthoudt, dan wordt het lastig om te controleren eh .

Ergo: maak een loginscript, waarmee mensen zich kunnen aanmelden, en waarmee jij hun kunt identificeren.
Offline flipthijs - 07/11/2006 11:09 (laatste wijziging 07/11/2006 11:24)
Avatar van flipthijs PHP interesse Dat heb ik dus al 
alles is erin, moet dus alleen die dingen hebben die ik in mijn probleemomschrijving heb gezet, ledensysteem enzo heb ik al en werkt perfect

om je een idee te geven
http://www.fun-2-move.be/index.php?inh=home.php

login : test
pw : testtest
Offline Thomas - 07/11/2006 11:52
Avatar van Thomas Moderator Dan is het toch gewoon een kwestie van een aantal queries aanpassen?
Offline flipthijs - 07/11/2006 12:01 (laatste wijziging 07/11/2006 15:22)
Avatar van flipthijs PHP interesse Maar hoe laat ik die bepaalde les dan niet meer zien ?
Offline Thomas - 07/11/2006 15:23 (laatste wijziging 07/11/2006 15:24)
Avatar van Thomas Moderator Een INT-kolom kan 10 of 11 cijfers aan, dus hier kun je wel even mee vooruit.

Je kunt je database waarschijnlijk wel zo opzetten dat je id's "hergebruikt", als je in een trimester of kwartaal een rooster hebt wat toch niet verandert...

Citaat:
Maar hoe laat ik die bepaalde les dan niet meer zien ?
Euhm, controleren of een datum in het verleden ligt...

Gebruik DATE of DATETIME voor datum(tijd) kolommen, anders kun je hier niet, of heel moeilijk mee rekenen. Dit type bestaat niet voor niets.
Offline flipthijs - 07/11/2006 15:35
Avatar van flipthijs PHP interesse Neen, achter de les moet komen te staan ' je hebt je al ingeschrven voor deze les' zodra die persoon de les geresveerd heeft, zodat hij geen 2 keer die les kan reserveren
Offline Thomas - 07/11/2006 16:49
Avatar van Thomas Moderator Mja, dat moet je dan in een koppeltabel bijhouden eh?
les-id <--> user-id.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.309s