login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[Opgelost!] Niks wegschrijven.

Offline Damage - 03/11/2006 12:59 (laatste wijziging 03/11/2006 13:47)
Avatar van DamagePHP interesse Ik heb een probleem. Al een tijdje kan ik dingen naar my MySQL wegschrijven en nu opeens kan het niet meer. Ik heb alles gechecked. Er is gewoon connectie met het database etc. alleen staat er bij het table waar de gegevens in komen dit:
(er voor staan uitroeptekens in driehoeken)

Warning PRIMARY en INDEX sleutels behoren niet beide ingesteld te zijn voor de kolom `advertentie_id`
Warning Meer dan 1 UNIQUE sleutel was gecreëerd voor de kolom `advertentie_id`

Weten jullie misschien hoe dat komt en hoe ik dit moet oplossen? Ik zelf zou het niet weten. Dus hoe los ik dit op en hoe komt dit. Ben erg benieuwd wat ik fout gedaan heb.

Alvast Harstikke bedankt voor de moeite!

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline compudoc - 03/11/2006 13:02 (laatste wijziging 03/11/2006 13:04)
Avatar van compudoc PHP beginner wat er al staat je moet gewoon maar 1 sleutel instellen ipv 2.
dus het is of primary of index
je kan het aanpassen in phpmyadmin
Offline Damage - 03/11/2006 13:04 (laatste wijziging 03/11/2006 13:05)
Avatar van Damage PHP interesse Hmm ik begrijpje niet helemaal...

-- edit --

Oja heb ik nu gedaan maar nu blijft deze nog staan:

Meer dan 1 UNIQUE sleutel was gecreëerd voor de kolom `advertentie_id`
Offline compudoc - 03/11/2006 13:07
Avatar van compudoc PHP beginner ik neem aan dat je in de tabel een id kolom hebt staan.
Als je nou alleen die doet met een 'sleutel' en de rest niet.
Offline Damage - 03/11/2006 13:18
Avatar van Damage PHP interesse Gedaan... nu is de melding weg... maar ik kan nog niks wegschrijven. Ook achter de kolomen staan sommige sleutels licht en andere vaagjes betekend dit nog iets.. of wat kan het anders zijn.. sorry voor de lompe vragen ik heb dit namelijk nog nooit mee gemaakt
Offline compudoc - 03/11/2006 13:26
Avatar van compudoc PHP beginner
Citaat:
Ook achter de kolomen staan sommige sleutels licht en andere vaagjes betekend dit nog iets..

ik begrijp niet helemaal wat je hier mee bedoeld, sorry
maar staan de rechten van de database en van het account waarmee het wordt geopend nog wel op schrijfbaar.
Offline Damage - 03/11/2006 13:33
Avatar van Damage PHP interesse Sorry .. .ik heb de fout gevonden ...

mij id kolom is Unique... hij zet dus automatisch een id neer.. 1 - 2 - 3 enz. je kent het wel.

Dit is 127 keer goed gedaan. De volgende post wil die ook Id 127 geven maar die bestaat al. Dus ik dacht verwijder de oude en probeer een wat te plaatsen. Hij schrijft hem idd weg maar wil dan weer het volgende nog steeds id 127 geven. Hoe kan ik dit oplossen zodat die gewoon weer verder telt.
Offline Thomas - 03/11/2006 13:37
Avatar van Thomas Moderator Je kolom is waarschijnlijk van het type TINYINT ofzo? Deze loopt maar tot 128... Maak van je kolom INT(10) o.i.d..

Daarnaast kun je een auto_increment-id niet veranderen tenzij je de tabel leeggooit.
Offline Damage - 03/11/2006 13:41
Avatar van Damage PHP interesse ooooooooooooo ok ja thx man
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.207s