login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Unknown colom

Offline Wouser - 31/10/2006 17:43
Avatar van WouserPHP interesse Hey,

Ik zit met een probleempje ik krijg bij de volgende query steeds deze error.

Unknown column 'Wouter' in 'where clause'

Code+database:
http://www.plaatscode.be/3007/

Weet iemand wat hier de oorzaak van is???

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rens - 31/10/2006 17:46

Crew algemeen
Je moet wel quotes om een string zetten hè...
  1. $sql = "SELECT name FROM ".$db['tb_1']." WHERE name= '".$_POST['name']."'";
Offline Tuinstoel - 31/10/2006 17:47
Avatar van Tuinstoel PHP expert Vertaal het eens, dan staat er: Onbekende kolom genaamd "Wouter" in de query. Ik zie aan de code dat je geen gebruik maakt van backticks, single/double quotes. Dit is wel min of meer verplicht in MySQL, om aan te geven wat wat is.

1. $sql = "SELECT `name` FROM `'.$db['tb_1'].'` WHERE `name` = '".addslashes($_POST['name'])."'";

1. Gebruik altijd double quotes met strings waarin een query zit, dit voorkomt een hoop ellende.
2. Geef eventueel velden en tabellen aan met backticks ( die ` ).
3. Doe single quotes om waarden heen, zoals je $_POST['name'].
4. Maak gebruik van addslashes(); dit om de veiligheid te waarborgen.
Offline Wouser - 31/10/2006 17:50
Avatar van Wouser PHP interesse oh ok ik dacht dat je ook gewoon ' erom kon zetten ipv "

En @ tuinstoel die zitten er al in 
Offline Dark_Paul - 31/10/2006 19:04
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Backticks zou ik niet doen. Ik vind persoonlijk dat die je query JUIST vervuilen.
Als je de commando's (SELECT, UPDATE, WHERE etc) met hoofdletters typt, en de kolomnamen met kleine letters, dan is het op zich al duidelijk genoeg.
Verder wat Tuinstoel zegt, query tussen dubbele quotes (" ") en je vars binnen enkele quotes ( ' '). Ik zou de query dus zo schrijven:
  1. $sql = "SELECT name FROM ".$db['tb_1']." WHERE name='".addslashes($_POST['name'])."' ";

@Tuinstoel, waarom zette je die $db['tb_1'] tussen enkele quotes, als je de query met dubbele hebt gemaakt..

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.203s