login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Install voor een systeem

Offline WimJ - 30/10/2006 12:53
Avatar van WimJGrafische gevorderde Beste Webmasters,

Hoe moet ik beginnen aan het ontwerpen van een installer program.
Voor een systeem dat MySQL databases heeft voro te functioneren.

Iik zoek dus een installer te ontwerpen, die het instellen van de database doet naargelang de informatie die je invoert.

Nu is mijn vraag is het mogelijk omde gegevens die ik invoer dzan tijdens mijn installer.

Deze in te laten vullen in een schrijfbaar bestand op de plaats van de connectie.
dus dat ik het bestand cmod 777 ofzo, en dat ik dan me installer opstart, en dat de gevens die ik heb ingevuld dat ik die submit dat het gewoon direct wordt ingevuld op de plaatsen in de file van de database connectie ?

Zojah indien mogelijk h oe en wat is de betreffende code hiervoor ?

Met vriendelijke groeten, & bij voorbaat dank,

Jenné Wim

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 30/10/2006 13:07
Citaat:
Deze in te laten vullen in een schrijfbaar bestand op de plaats van de connectie.
dus dat ik het bestand cmod 777 ofzo, en dat ik dan me installer opstart, en dat de gevens die ik heb ingevuld dat ik die submit dat het gewoon direct wordt ingevuld op de plaatsen in de file van de database connectie ?

Zojah indien mogelijk h oe en wat is de betreffende code hiervoor ?

Dit is absoluut mogelijk. Je slaat gewoon de layout op van hoe dit config bestand eruit moet komen te zien en vervangt bepaalde wildcards (variabelen als in templates) met de waardes die ingevoerd zijn in het formulier.

Aan het einde maak je dan gebruik van de functie PHP.net: fopen of PHP.net: file_put_contents (PHP5) om de zaakjes in dat bestand weg te schrijven.

De code? Die... mag je helemaal zelf lekker uitdokteren, haha. Als je problemen hebt dan horen we het vanzelf wel ;)
Offline WimJ - 30/10/2006 13:11 (laatste wijziging 30/10/2006 13:13)
Avatar van WimJ Grafische gevorderde ik begrijp er niks van maar jah  

Kan ik het ook niet gewoon laten neerschrijven in een leeg bestand dat dan de naam draagt 'dbconenct.php' die ik gewoon rustig in men systeem include.

Maar waar dus alles gewoon in wordt geschreven ?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.15s