login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

MySQL tabellen zoeken

Offline Voldemort - 26/10/2006 18:23
Avatar van VoldemortPHP ver gevorderde Beste mensen,

Ik heb dit weekend Suse Linux 10.1 geïnstalleerd en m'n Linux partities gewist. Ik heb al m'n PHP scripts opgeslaan, etc. Ik ben 1 ding vergeten:

- MySQL tabellen met hun kolomnamen

Is er een programma dat al mijn PHP scripts doorzoekt en zo mijn tabellen en hun kolomnamen kan vinden? Of moet ik al m'n scripts af en adhv de errors mijn DB heropbouwen (wat dus héél lang zal duren)?

Mvg.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 26/10/2006 19:29
Avatar van Ibrahim PHP expert als je je scripts goed kent, kun je de database structuur zelf wel opnieuw maken,
en als je in je queries alle velden hebt opgeschreven, kun je gewoon daarvan overschrijven, maar als je een * hebt gebruikt, is er weinig hoop 
Offline Stefan14 - 26/10/2006 19:29 (laatste wijziging 26/10/2006 19:30)
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde ik heb nog nooit van zo'n script/programma gehoord of gezien.

ik heb zelf ook eens per ongeluk een database (te vroeg) verwijderd, en heb toen ook aan de hand van de scripts deze opnieuw moeten opbouwen. Dit waren maar een stuk of 50 pagina's, maar was er toch wel een uur of 3, 4 mee zoet.

Ik weet dus niet of je veel scripts hebt, maar anders heb je de komende weken nog wel wat te doen vrees ik.

btw, je hebt ook nergens meer een backup liggen?

@Silicom, in de insert en update query's benoem je zoieso alle kolommen (die van belang zijn).
Offline Rik - 26/10/2006 19:44 (laatste wijziging 26/10/2006 19:47)
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Met een goed recover programma kun je zelfs na een format bestanden terughalen, ze hebben dan alleen een andere naam (hangt van het programma af).

Mysql slaat alle tabellen en databases op in een map data en een database is steeds een nieuwe directory daarin. Dan gebruikt hij nog .frm, .myd en .myi bestanden om de structuur en de gegevens in op te slaan.

Waarschijnlijk kan je zo kort na het wissen ze nog wel terug vinden. Als je die bestanden dan gewoon weer terug zet en kijkt welke velden phpMyAdmin aangeeft zet je ze zelf weer in de goede database en verander je de naam van de tabel.

Het prog dat ik voor zoiets gebruikt heet RecoverMyFiles. De meeste recover progs willen alleen bestanden terug zetten als je ervoor betaalt, met deze serials moet RMF het doen:
Citaat:
verwijderd

Dit is vast weer illegaal enzo maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen.

Citaat:
Rensjuh edit:
Dit is inderdaad illegaal, en ook al is het voor een goed doel, het is niet toegestaan.
Hoe goed het doel ook is.
Offline Voldemort - 26/10/2006 21:12
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Misschien kan ik via mijn UPDATE en SELECT wel vinden. Maar bij INSERT doe ik het steeds zo:

1. INSERT INTO tabel
  2. VALUES()

@Boukefalos: Ik gebruik Linux, dus zo'n .exe zal niet werken.
Offline Thomas - 27/10/2006 11:35
Avatar van Thomas Moderator Als je een connectie met je database hebt gemaakt, en je een database hebt geselecteerd, kun je als volgt de tabel-namen binnen die database opvragen:

1. SHOW TABLES

Vervolgens kun je de structuurgegevens van die tabellen opvragen met:

1. DESCRIBE <tabelnaam_hiero>

Je zou natuurlijk ook gewoon phpMyAdmin kunnen installeren?
Offline Voldemort - 28/10/2006 13:06 (laatste wijziging 28/10/2006 13:06)
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde @FangorN: Ik heb enkel de PHP scripts, de tabellen enzo niet meer.

Ik zal adhv de errors en mijn scripts de database weer proberen samenstellen.
Offline Ibrahim - 28/10/2006 23:17 (laatste wijziging 28/10/2006 23:19)
Avatar van Ibrahim PHP expert of... je zou de scripts opnieuw kunnen maken en dan deze keer met PHP5 werken

tenminste als ze allemaal zijn geschreven met PHP4 (of lager  

en zo kun je beter php beheersen 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.36s