Wanneer ik dit uitvoer krijg ik de volgende foutmelding:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '-product VALUES('', '', '')' at line 1
in file c:\wamp\www\prj3-thw32\scripts\winkelwagen\afrekenen.php on line 42
Ik zou graag willen weten wat er fout is, want ik wil het werkend krijgen.
<?php
session_start();
// Kijk of er iets in de winkelwagen zit
if (empty($_SESSION['cart']))
{
echo "<p>U kunt niet afrekenen, geen producten in uw winkelwagen.</p>\n";
}
else
{
include ("config.php");
//controleren of de koper ingelogd is, zo nee...
if($_SESSION['gebruikersnaam'] == ''){
//handelingen
echo "U bent niet ingelogd, of u heeft geen account bij HEMA. Als u uw bestellingen terug wilt zien, raden wij
u aan om in te loggen of om te registreren, zodat u oude bestellingen terug kunt zien.";
}
//als de koper ingelogd heeft wordt het toegevoegd aan de factuur in de database
else{
//klantid ophalen
$gebruikersnaam = $_SESSION['gebruikersnaam'];
$ophalen = "SELECT klantid FROM klant WHERE gebruikersnaam = '$gebruikersnaam'";
$result_ophalen = mysql_query($ophalen);
//gegevens in variabelen stoppen om daarna toe te voegen aan factuur tabel
$klantid = mysql_fetch_assoc($result_ophalen);
$datum = date("Y/m/d");
$totaalprijs = $_REQUEST['totaal'];
//toevoegen aan tabel factuur
$toevoegen_factuur = "INSERT INTO factuur VALUES('', '$klantid', '$datum', '$totaalprijs')";
//als het toegevoegd is voeg je ook toe in factuur-product tabel
if (mysql_query($toevoegen_factuur))
{
//gegevens in variabelen stoppen om daarna toe te voegen aan factuur-product tabel
$productid = $product[0];
$aantal = $i;
//toevoegen aan tabel factuur-product
$sql2 = "INSERT INTO factuur-product VALUES('', '$productid', '$aantal')";
$query2 = mysql_query($sql2) or die (mysql_error()."<br>in file ".__FILE__." on line ".__LINE__);
echo "<p>U heeft besteld!</p>";
}
}
}
?>
Bedankt voor het advies. Ik heb de script aangepast, maar hij werkt nog steeds niet. Het is een onderdeel van het winkelwagen. Hier moet hij de bestellingen in een factuur zetten namelijk.
Ik zal dan maar de rest van de scripts van de winkelwagen op posten, misschien dat ergens anders een fout zit.
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '-product VALUES('', '', '')' at line 1
in file c:\wamp\www\prj3-thw32\scripts\winkelwagen\afrekenen.php on line 44
Zo te zien mag er geen streepje in je query voorkomen, weet je zeker dat je tabel factuur-product bestaat, en of hij echt zo heet? Maak er anders eens `factuur-product` van.