login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[opgelost]bewerken van code

Offline tbk - 16/10/2006 20:43 (laatste wijziging 18/10/2006 15:15)
Avatar van tbkPHP beginner heb volgend script
http://www.plaatscode.be/2887/

nu als een persoon iets wil veranderen, dan verandert hij dat in men formulier, dan komt de autenticiteit check, maar aangezien deze data al oorspronkelijk in de database zat, zal dit natuurlijk een (zelfgemaakte) foutmelding geven, hoe los ik dit best praktisch op?

-> het volledig wissen van die rij en herinvoeren?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 16/10/2006 23:43
Avatar van Ibrahim PHP expert ik snap je vraag niet...

Je wilt dat gegevens in je formulier word geupdate in de database?
Dan voer je toch gewoon een UPDATE query uit...?
Offline ikki007 - 17/10/2006 08:21
Avatar van ikki007 Gouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
Citaat:
-> het volledig wissen van die rij en herinvoeren?

Gewoon DELETE en opnieuw erin zetten.
Zeer omslachtig, kan beter zoals siliecom gewoon updaten.
Offline tbk - 17/10/2006 20:07
Avatar van tbk PHP beginner ja maar ik moet eerst een check toch uitvoeren of de naam die hij er wil insteken aldan niet in gebruik is? zoja dan mag die naam niet gebruikt worden en moet hij een andere gebruiken, maar als die naam niet veranderd is dan staat er ng altijd de oorspronkelijke naam in men databse zitten die hij dan als foutmelding weergeeft...
Offline ismatopius - 17/10/2006 22:26
Avatar van ismatopius Nieuw lid ik snap niet echt wat je bedoeld, kan je je vraag iets duidelijker stellen?
Offline tbk - 18/10/2006 14:04
Avatar van tbk PHP beginner Kijk, dit script dient om iets aan te passen dat al in een database zit. Hij laad alle data in een formulier. Als men op submit duwt, controleert hij of de opgegeven naam al niet in de dadtabse in gebruik is. Zo ja dan moet er een andere naam gekozen worden, zo nee dan word het ingevoerd maar als die persoond e naam niet veranderd heeft dan zit die naam wel nog in men databse hé en dan zal hij dus ook zeggen: "hé deze naam bestaat al!"
Offline Thomas - 18/10/2006 14:11 (laatste wijziging 18/10/2006 14:11)
Avatar van Thomas Moderator Ik zou aparte formulieren maken voor het invoeren van gegevens, waarbij een controle zit die voorkomt dat er dubbele items (wat dat ook moge inhouden) worden ingevoerd, en voor het wijzigen van reeds aanwezige gegevens.

Voor dit laatste formulier toon je eerst een overzicht van aanwezige items, en de optie om items hierin te wijzigen of te verwijderen.

Trek deze twee (drie) zaken (toevoegen, wijzigen (, verwijderen)) dus uit elkaar!
Offline ismatopius - 18/10/2006 14:12
Avatar van ismatopius Nieuw lid je slaat zowel de naam die ingevuld is in het formulier als de oude naam op in een variabele

1. if (($nieuwenaam == $naamindatabase) && ($oudenaam != $naamindatabase)) {
  2. echo "naam bestaat al";
  3. } else {
  4. $query = "UPDATE blablabla";
  5. }

zo iets moet wel lukken denk ik
Offline tbk - 18/10/2006 14:23 (laatste wijziging 18/10/2006 14:59)
Avatar van tbk PHP beginner zo iets dan?

1. $query3=mysql_query("SELECT * FROM $data WHERE waarde='".$_POST['waarde']."' AND id='$mid'");

dit werkt wel een beetje maar als ik u een waarde neem die niet in de databse zit, dan geeft ie ook een foutmelding

1. <?php
  2. if(empty($_POST['waarde']) OR !is_numeric($_POST['waarde'])){
  3.  
  4. $fouten[]="U hebt geen waarde opgegeven of een niet numerieke waarde";
  5.  
  6. }else{
  7.  
  8. $query3=mysql_query("SELECT * FROM $data WHERE waarde='".$_POST['waarde']."' AND id='$mid' ") or die(mysql_error());
  9. $query5=mysql_query("SELECT * FROM $data WHERE waarde='".$_POST['waarde']."' ") or die(mysql_error());
  10.  
  11. if(mysql_num_rows($query3)==0 && mysql_num_rows($query5)!=0){
  12. $fouten[]="Deze waarde is al in gebruik";
  13. }else{
  14. $waarde=$_POST['waarde'];
  15. }
  16.  
  17. } ?>

zo werkt hij wel
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten