in php zou ergens een functie moeten bestaan waar je het begin van een artikel kan mee tonen. als je dan bv op meer of verder lezen klikt kom je dan op het desbetreffende artikel.
Ik ben nu dus opzoek naar die functie en ook hoe ze werkt? moet je dan je tekst in een database gaan plaatsen of niet,...
<?php
$inhoud = "hier dus je tekst die je in wilt korten";
$lengte = "Hier het aantal tekens die getoont mogen worden, de rest wordt vervangen door drie puntjes.";
echo text_chop($inhoud,$lengte);
?>
<?php
$inhoud="hier dus je tekst die je in wilt korten";
$lengte="Hier het aantal tekens die getoont mogen worden, de rest wordt vervangen door drie puntjes.";
<?php
function text_chop($text, $length) {
if(strlen($text) > $length) {
$text = substr($text, 0, $length)."...";
}
return $text;
}
$inhoud = "hier dus je tekst die je in wilt korten";
$lengte = "6";
echo text_chop($inhoud,$lengte);
?>
Met alle respect, maar als je ook maar enigzins goed had gekeken naar het script dan had je zo alle vragen kunnen beantwoorden die je hierboven stelt.
hoe kom je aan de variabele $jetekst
Die variable dien je dus zelf aan te maken. Hierin moet de tekst komen te staan die ingekort moet worden tot een bepaalde lengte.
en wat is die 45
Als je bij de functie gaat kijken naar de naam van de variabele van het 2de argument, zie je dat deze $lengte heet. Dit is dus de lengte van de tekst die jij terug wilt krijgen met optioneel '...' erachter als de tekst langer is dan 45 tekens.
en is het ook mogelijk om meer variabelen te hebben op 1 pagina?
Ja natuurlijk is dit mogelijk
<?php
$sTitel = 'Dit is een te lange titel voor mijn bericht';
$sBericht = 'Dit is een kort bericht wat ik alsnog te lang vind';
echo 'Titel : ' . afkorten($sTitel, 10) . '<br />';
echo 'Bericht : ' . afkorten($sBericht, 15) . '<br />';
<?php
$sTitel='Dit is een te lange titel voor mijn bericht';
$sBericht='Dit is een kort bericht wat ik alsnog te lang vind';
En het enige wat ik nu niet van je wil horen is dat je nieuw bent met php en je het dus nog niet zo goed snapt. Ik heb liever dat je nu zelf het eerst eens probeert te implementeren en daarna terug komt als je fouten krijgt. Er staat hierboven meer dan genoeg uitleg om het te maken.
Sorry ik weet onderhad al wel hoe alles in elkaar zit en mss heb ik mijn vraag hier wat te snel gesteld. Was er met mijn hoofd niet echt bij deze morgen (mss domme uitleg ma swat)
ik heb idd ook zelf eerst het script proberen te implementeren en begrijpen, want als ik iets niet begrijp dan vindt ik het niet echt praktisch om te gebruiken of doen...
Kan je nog even laten weten hoe het nu afloopt met het implementeren van het zaakje in je website. Verder hoef je je bericht niet af te sluiten met "mvg,". Dat is sowieso niet gebruikelijk op forums en hier doen we elkaar automatisch wel de groeten ;)