login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

sql gastenboek

Offline sarkye - 12/10/2006 10:16

ik ben nog niet zo verdiept in het php en sql ben wel zo ver dat ik al php scripts kan editten maar daar zit ik op het moment nog.
nou is mijn vraag.

Ik heb al een gastenboek draaien op mijn sql server maar er moet er 1 bij komen en ik heb al eens ergens gelezen dat je sql in mappqn kunt orderen zodat bijv: gastenboek1, gastenboek2 en dan daar achter het script zodat ze elkaar niet in de weg lopen maar hoe doe ik dat?

alvast bedankt.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Nrzonline - 12/10/2006 11:20 (laatste wijziging 12/10/2006 11:22)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Hoe jouw gastenboek precies in elkaar zit weet ik natuurlijk niet als ik geen code zie. Echter kan ik je misschien wel een indicatie geven hoe je dit kan doen. Je hebt bijv www.jesite.nl/gastenboek1.php en www.jesite.nl/gasteboek2.php. Bij bijvoorbeeld gastenboek1.php select je database 'gastenboek1' en bij gastenboek2.php select je database 'gastenboek2'.
Van je SQL maak je dus een copie, en die noem je dus gastenboek2.

gastenboek1.php
  1. <?PHP
  2. $_SESSION['boek_nummer'] = 1; // Gastenboek 1
  3. include ('map/config.php');
  4.  
  5. // Gastenboek weergave
  6. ?>

gastenboek2.php
  1. <?PHP
  2. $_SESSION['boek_nummer'] = 2; // Gastenboek 2
  3. include ('map/config.php');
  4.  
  5. // Gastenboek weergave
  6. ?>

1. <?PHP
  2. mysql_connect ('localhost', 'username', 'password') or die (mysql_error ());
  3. mysql_select_db ('gastenboek' . $_SESSION['boek_nummer']);
  4.  
  5. // rest cfg
  6. ?>

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes.
Offline Stijn - 12/10/2006 11:29
Avatar van Stijn PHP expert idd Nrzonline of je maakt een extra veld `gastenboek_nr` waarmee je dus meer dan 2 kan maken 

1. <?php
  2. mysql_query("SELECT * FROM gastenboek WHERE gastenboek_nr='".$_GET['gd_nr']."'");
  3. ?>

stijn
Offline sarkye - 12/10/2006 12:16
Avatar van sarkye Nieuw lid bijde bedankt ik heb al een oplosing gevonden
Offline Nrzonline - 12/10/2006 13:18
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Misschien interessant voor iedereen om jouw oplossing ook even bekend te maken. Misschien kunnen anderen er ook nog wat van leren .
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s