login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

link openen met paramaterers uit de database

Offline herby - 09/10/2006 12:00 (laatste wijziging 09/10/2006 12:02)
Avatar van herbyNieuw lid hallo.. ik kom steeds een stap verder op deze site. zoals ik al eerder zei ,, een TOp site  
nu mijn vraag

-ik moet gebruikers een link laten openen die een game room opent( game.exe)

-ik moet de link een aantal parameters mee geven uit de database
zodat de gamexe file weet welke persoon het is.en welke waarders het moet gebruiken om de game te openen,

user_id,username,user_password uit users_table
en Room_IpAddy , Room_Port uit Rooms_Table ..
dit zijn de gegevens die de link moet meegeven tijdens het openen
en ik weet niet of ik nu een php script aan een link kan koppelen
of dat de link als echo moet komen te staan..
dit is de code die ik nu probeer maar hij zal vast wel iets lezen uit de db maar hij geeft de waardes niet mee aan de link die ik had ge echo'd .. hier doe ik dus iets verkeerd denk ik..

1. <?php
  2. include("config.php");
  3.  
  4. $query1 = "SELECT username, user_password FROM nuke_users WHERE user_id='". $user_id ."'";
  5. $query2 = "SELECT Room_IpAddy, Room_Port FROM Rooms_Table WHERE Room_Id='".spadestr1 ."'";
  6. }
  7. echo '<a href="Games.exe">playspades</a>';
  8.  
  9.  
  10. {
  11.  
  12. }
  13.  
  14. ?>

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Analog - 09/10/2006 12:05 (laatste wijziging 09/10/2006 12:05)
Avatar van Analog HTML interesse Ten eerste moet je de query eerst uitvoeren voor hij iets uit de database zal lezen.
Vervolgens zul je de waardes mee moeten geven in de link bijvoorbeeld maar ik weet niet hoe je die meegeeft naar een .exe file.

query uitvoeren:
  1. <?php
  2. $result = mysql_query($query) or die("Couldn't execute query");
  3. $row= mysql_fetch_array($result);
  4. echo $row['username'] //om bijvoorbeeld de username weer te geven
  5. ?>

Offline herby - 09/10/2006 12:07 (laatste wijziging 09/10/2006 12:17)
Avatar van herby Nieuw lid de xe file is speciaal geprogameerd om data mee te krijgen tijdens het openen van die exe file..
dus dat is al geregeld.. ( niet door mij maar door de maker van de exe file)

het enige wat ik moet weten is hoe geef je een link waarders mee uit de database.. ik heb er dus 5 nodig en alle 5 moeten uit de db worden gehaald .. ik heb het wel gezien op het net maar zelf ook nog nooit zoiets in handen gehad.  
,maar we hebben hier genoeg php experts die wel weten hoe zoiets moet en het moet ook wel lukken denk ik.. ik geloof wel in deze jongens.
ps ik moet die username niet echo'en alleen de link op zich,,
die krijgt namelijk de exacte paramaters om de game te openen.
zoals een poort nummer en poort id, dat zijn gegevens die ik niet moet echo'en alleen mee geven aan die link. dan ze de game open gaan. en kun je gaan spelen..

De reden dat ik de database wil gebruiken is omdat er meedere rooms zullen komen.. en dan is het gewoon handiger om dat via de db te doen ..
Offline Analog - 09/10/2006 12:16 (laatste wijziging 09/10/2006 12:17)
Avatar van Analog HTML interesse
  1. <?
  2. echo '<a href="Games.exe?username='.$row['username'].'&password='.$row['user_password'].'">playspades</a>';?>

maar ik weet niet of het spel op die manier de variabele uitleest
Offline Dark_Paul - 09/10/2006 12:18
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Vraag even aan de maker van de .exe-file hoe hij de bestand uitlees. Als het programma een ?iets=.. link uit kan lezen, kan je bijv. een link maken naar game.exe?blaat=dit&iets=dat.
Neem even contact op met de maker en vraag hoe hij de data uitleest, dan weten we hoe die gestuurd moet worden (hoop ik).
Offline herby - 09/10/2006 12:19 (laatste wijziging 09/10/2006 12:35)
Avatar van herby Nieuw lid bedankt maar ik denk dat je het niet begrijpt. of idd zelf al door hebt dat dit niet zal werken.. ik moet niets echo;en behalve de link op zich.. het zou te gek zijn dat je een pwl gaat echo'en lol
ik werk met php om te voorkomen dat mensen misbruik gaan maken van allerlei waarders die men zou kunnen vinden in bv source code's
dat is de eigenlijke reden dat ik al die waardes opsla in mysql en vervolgens die waarders oproep via een link.. die geeft dat door aan de exe file. en de juist game zal openen in de juiste room:)

om een voorbeeld te geven
als ik nu naar de prompt dos ga dus c://
en daar in type game.exe 127.00.000.00 1 25
zal hij de game openen ik krijg dat een grey box te zien en ben zo goed als ingelogd. alleen de game draait niet bij mij locaal dus ik kan niet die game zelf loaden thuis.
en wat ik in dos deed wil ik ook doen met die link op de website
een aantal links die refereren naar diveser games en rooms in die games
bv spades ..
rated spades
unrated spades etch
en zo krijgt iedereen de gelegenheid om met zijn groep een eigen room te maken voor hun game.. het is gratis en als het klaar is is iedereen van harte welkom om te spelen we spreken hier op dit moment over spades en backgammon en er komen er nog meer
tevens zijn al die games helemaal zelf ontwikkeld door programeurs en bestaan ze nergens anders .

de games zijn ontwikkeld in C dus de programmeer taal C
eigenlijk zijn er dus 2 delen. de game op zich en client die de game en de client verbinden met de gebruikers op de site,
de game op zich is instaat om alle waarders op te slaan wat betreft gespeelde games winst en verlies.. tegen wie hoe vaak . noem hetmaar op we hebben zoveel mogelijk velden aangemaakt zodat spelers hun stats kunnen terug zien.
zo kunnen ze ook tornooien houden, en ratings bij houden ( moeten we nog uitwerken maar dat komt ook wel)

Offline Dark_Paul - 09/10/2006 12:40
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Kan je de game de waardes niet uit de database laten lezen, of is dat niet mogelijk met C?
Offline herby - 09/10/2006 12:50
Avatar van herby Nieuw lid hoi paul,, dat zou kunnen ,
maar we hebben het hier over een website waar users inloggen en dan pas kunnen gaan spelen.
dus dan moet ik wel een pagina laten zien met games links

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.209s