login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

contactformulier uit database

Offline Appie_Dijk - 07/10/2006 03:57
Avatar van Appie_DijkLid Hallo iedereen,

ik wil graag een contactformulier maken welke zijn velden haalt uit een database.

bijv:
in mijn database staat in de tabel "contactformulier" de velden: "id" - "naam" - "verplicht"

De tabel kent de volgende rijen:
"1" "naam" "ja"
"2" "email" "ja"
"3" "telefoon" "nee"
"4" "bericht" "ja"

nu wil ik dus dat er een contactformulier verschijnd met de velden:
Naam, email, telefoon & bericht

ook moeten de velden "naam", "email" & "bericht" gecontroleerd worden (of er wel iets is ingevuld.)

Kan iemand mij hiermee helpen??

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Mmore - 07/10/2006 04:22
Avatar van Mmore MySQL interesse Ik ga 'm niet helemaal voor je uitschrijven, het is 4 uur en ik wil naar bed. Ik raad je wel even aan om bij de Scripts te kijken onder php -> Contact formulieren. Kijk gewoon naar de broncode en probeer die aan te passen voor jouw doel.
Offline roelh - 07/10/2006 09:33
Avatar van roelh PHP gevorderde als er gecontroleerd moet worden:

1. <?
  2. if(empty($_POST['naam']))
  3. {
  4. echo "U heeft uw naam niet ingevuld";
  5. }
  6. ?>

zo kunje van als ingevuld is controleren?
Offline Appie_Dijk - 09/10/2006 09:26
Avatar van Appie_Dijk Lid @Mmore: heb al onder scripts->php->contactformulieren gekeken... heb ook al het één en ander geprobeerd maar ik kom er niet uit.

@roelh: Wie zegt dat er altijd een veld in de tabel staat die "naam" heet?
Offline Ultimatum - 09/10/2006 11:33
Avatar van Ultimatum PHP expert Dit is een voorbeeld appie, je moet het 3x kopieren en elke x de naam in de post veranderen naar jou veld naam, en dan in je echo neerzetten de foutmelding de persoon moet ontvangen.

En ga toch maar bij die scripts kijken want niemand gaat hier een geheel script voor je schrijven als er al een paar hier op de site staan.
Offline Appie_Dijk - 09/10/2006 23:42
Avatar van Appie_Dijk Lid @ultimatum, ik weet wel hoe je een veld moet controleren (of deze is ingevuld)... maar het probleem is dat de velden dus uit een tabel komen... het aantal en de namen zijn steeds verschillend...
Ik heb al echt wel gekeken tussen de scripts, ook al redelijk wat geprobeerd maar t werkt nog niet... ik verwacht ook niet dat iemand een script voor mij maakt (zou leuk zijn, maar daar doel ik niet op! ik wil het ook graag zelf doen... daar leer ik alleen maar van)... ik vraag alleen hulp hoe ik het zou moeten maken (zie het als een voorzetje)...
en een dergelijk script heb ik nog niet op de site zien staan... mocht jij wel wat zien, kun je mij dan een link geven?

Alvast bedankt voor jullie medewerking/hulp!  
Offline Thomas - 10/10/2006 12:50
Avatar van Thomas Moderator Hmm... Heb je ook een tabel in je database die aangeeft uit welke velden (uit de tabel contactformulier) een bepaald formulier is opgebouwd? Oftewel, hoe zijn de velden in je database "per formulier gegroepeerd"?

Als je op die manier invoervelden groepeert, dan is het een kwestie (voor zowel de opbouw van het formulier als het controleren bij het verwerken) van het afwerken van een while-lus?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s