Ik heb mijn database gemaakt. Nu wil ik een pagina maken waarop mijn leden worden weergegeven. Ik heb een html-tabel gemaakt. Waarmee kan ik nu mijn gegevens uit de MySql database halen en in mijn tabel zetten.
Ik wil dus dat er op de plaats van 'Lid 1' en 'Lid 2' namen komen die uit de database worden gehaald. Wat moet ik ipv 'Lid 1' en 'Lid 2' neerzetten om dit te laten werken?
Je kan beter de ID's opvragen met de informatie die erbij hoort.
Ik denk dat dat simpeler zal gaan :-)
Als je bijvoorbeeld ID 1 opvraagt dat ook ineens Naam , Voornaam , ... mee word opgevraagd...
EDIT :
Er zijn er hier die beter PHP kennen dan ik, maar precies niet veel zeggen :-p
$qry = "SELECT * FROM leden"; // dit is de query waarmee je de ledennamen ophaalt
$mqry = mysql_query($qry);
echo '<table>';
while ($res = mysql_fetch_array($mqry)) { // toon alle resultaten
echo '<tr><td>'.$res['naam'].'</td></tr>'; // echo de rij met de cel waarin de opgehaalde naam van de persoon staat
}
echo '</table>';
$qry="SELECT * FROM leden";// dit is de query waarmee je de ledennamen ophaalt
Wat uitleg over deze code:
Eerst maak je verbinding met de database (staat hier niet bij, maar ik ga er vanuit dat je dat wel weet).
Dan wordt er een tabel 'geopend' dmv de <table>-tag. Vervolgens worden de ledengegevens opgehaald in een array-vorm. Dan wordt er een rij met een cell ge-echo'd. In die cel wordt de waarde van het veld 'naam' ge-echo'd (dit is de naam van het veld uit de databasetabel die je zojuist hebt opgehaald).
Als alle leden zijn weergegeven, wordt de tabel dmv </table> weer gesloten.
Als dit nog allemaal algebra voor je is, dan raad ik je aan om deze tut door te nemen: http://www.site...&id=16
Normaal gezien kun je een naam boven je kolom zetten,
zodat mensen weten wat voor informatie eronder te vinden is.
Dit gebeurt meestal door de <th> tag.