login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

user valideren. dan een exe file openen

Offline herby - 04/10/2006 13:03 (laatste wijziging 04/10/2006 13:45)
Avatar van herbyNieuw lid Hoi Sitemaster.Be
ALs eerste wil ik zeggen dat dit een SUper WEBSITe is. echt top

en nu mijn probleem..
Ik ben bezig met een game site waar ik een exe file heb geplaatst waar users op moeten clicken en daarna pas gaat er een game open

de velden die in mysql staan zijn al ingevoerd . en ik maak gebruik van nuke evo.

De volgende gegevens moeten dus worden gechecked voor dat die exe file waar men op zal drukken opengaat.
userid,username , user pwl, room port,roomipaddy,..
ik heb het volgende script gemaakt maar telkens te zien . query results are empty..

om even duidelijk aan te geven,, indien een user inlogged dan pas kan hij die link zien naar die game download.en als men daarop drukt moeten die functies opnieuw worden gechecked en dan wordt die exe file geopend en die opend de game.
ik heb zo het vermoeden dat ik wat dingen dubbel doe,,
maar ben niet op het niveuw die jullie gebruikers hebben..
en ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik fout doe en hoe het wel zou moeten... ik ben nog volop aan het lezen op jullie site.. dus begin net met php:) alvast bedankt herby.
  1. <?php
  2. if(isset($_SESSION['user']))
  3. include("config.php");
  4.  
  5. $query = mysql_query("SELECT * FROM nuke_users WHERE user_id='user_id'");
  6. $query = mysql_query("SELECT * FROM nuke_users WHERE username='username'");
  7.  
  8.  
  9. $query = mysql_query("SELECT * FROM nuke_users WHERE user_password='user_password'");
  10.  
  11.  
  12. $query = mysql_query("SELECT * FROM Rooms_Table WHERE user_password='Room_IpAddy'");
  13. $query = mysql_query("SELECT * FROM Rooms_Table WHERE user_password='Room_Port'");
  14.  
  15.  
  16.  
  17. $sql = mysql_query($query) or die(mysql_error());
  18.  
  19.  
  20. {
  21. header("location: ?download=download.exe");
  22. }
  23. ?>

Citaat:
Rensjuh edit:
Codetags gebruiken...

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 04/10/2006 15:58
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Je overschrijft $query steeds.
Je zal er van moeten maken $query1, $query2 enz.
Voorbeeld:
  1. $num = 1;
  2. $num = 2;
  3. $num = 3;
  4. ...
  5. $num = x; // x is een variabel getal

dan geeft $num bij een echo 'x' weer.
Offline herby - 04/10/2006 16:10 (laatste wijziging 04/10/2006 16:19)
Avatar van herby Nieuw lid hallo paul..
bedankt voor de reactie. ik snap niet helemaal hoe ik dit moet aanpassen.. maar een vraag over echo . voorzover ik het zelf begrijp echo ik niets.. ze moeten dus zodra ze die link clicken de volgende stappen in mysql doorlopen (user_id,username,user_password) en uit tafel2 (Room_IpAddy,Room_Port) waarna automatish de game zal openen met de waarders uit mysql.. het is dus van belang dat users eerst worden geindentificeerd voor toegang krijgen tot de game portal de parameters die ik aan roep uit mysql zorgen ervoor dat de juiste locatie wordt geopend..
misschien was ik niet geheel duidelijk hierin.. evengoed heel erg bedankt voor de snelle reactie 

mischien even een update.. ik heb het script wat aangepast van dingen die ik heb gelezen.. kan zijn dat het helemaal niks is..
  1. <?php
  2. if(isset($_SESSION['user']))
  3. include("config.php");
  4.  
  5. $query = mysql_query("SELECT * FROM nuke_users WHERE user_id='$username','$user_password'");
  6.  
  7.  
  8.  
  9. $query = mysql_query("SELECT * FROM Rooms_Table WHERE Room_Id='$Room_IpAddy','$Room_Port'");
  10.  
  11.  
  12.  
  13.  
  14. $sql = mysql_query($query) or die(mysql_error());
  15.  
  16.  
  17.  
  18.  
  19.  
  20.  
  21. {
  22. header("Location: multclip.zip");
  23. }
  24.  
  25. ?>

helaas krijg ik nog steeds te zien query result empty en verder gebeurde er niks..
Offline XenoX - 05/10/2006 10:02
Avatar van XenoX Gouden medailleGouden medaille

PHP expert
  1. <?php
  2.  
  3. if(isset($_SESSION['user'])) {
  4. include("config.php");
  5.  
  6. $query1 = "SELECT * FROM nuke_users WHERE user_id='" . $username . "','" . $user_password . "'";
  7. $query2 = "SELECT * FROM Rooms_Table WHERE Room_Id='" . $Room_IpAddy . "','" . $Room_Port . "'";
  8.  
  9. $sql1 = mysql_query($query1) or die(mysql_error());
  10. $sql2 = mysql_query($query2) or die(mysql_error());
  11.  
  12. $num1 = mysql_num_rows($sql1); // 1 (of groter) als user bestaat
  13. $num2 = mysql_num_rows($sql2); // 1 (of groter) als room bestaat
  14.  
  15. // Wat is dit?
  16. {
  17. header("Location: multclip.zip");
  18. }
  19. }
  20. ?>
Offline herby - 05/10/2006 20:07 (laatste wijziging 05/10/2006 22:37)
Avatar van herby Nieuw lid danke je ziet er goed uit.. lol het lijkt erop als of dat precies is wat ik nodig heb.. ,
je vraagt wat dat is/// bedoel je de header location multi clip .zp
dat is even een vervanger voor de echte client die de game zal openen.. het gaat om een eigen ontwerp spades en backgammon games.. mensen kunnen inloggen in de client en spades spelen..
je kan rated en unrated games spelen . en je kan groepen maken enz..

trouwens heel erg bedankt voor deze code.. aangezien ik wel een klein beetje snap van php en ik wou dat ik het zo kon schrijven ben ik zelf nog niet zover.. maar het lijkt precies op wat ik nodig heb
multiclip moet vervangen want ik heb het script net even erop gezet en er gebeurde niets.. dat komt omdat de client exe file ernog niet bij stond.. dus dat ga ik zeker even testen. en verhaal doen indien het lukt.. in ieder geval toppie// voor de code ik zat er toch iets verder van weg dat ik had gedacht.. zo zie je maar weer ieder zijnvak  ik blijf wel doorstuderen want ik zou graag php ook onder de knie willen krijgen en deze site is er gewoon voor gemaakt gewoon een TOp site.. bedankt !

hallo daar.
Het script is getest. het ziet er precies uit zoals in het voorbeeld.
alleen gebeurd er niets... ik was ingelogged heb de link geklickt die dat moet controlen. en daarna zag ik niets gebeuren..
nu vraag ik me af of de header locatie.. wel de goede manier is om aan te geven dat zodra alles was gevalideerd dan door te gaan met de exe file te openen. in dit geval de game.exe . dit is de client die contact maakt met de game server.. en hij kan alle parameters mee nemen die ik daarvoor heb laten checken.

enig idee of die header locatie.. dus de foute methode is om zoeits te laten doen?
  1. <?php
  2.  
  5.  
  6. $query1 = "SELECT * FROM nuke_users WHERE user_id='" . $username . "','" . $user_password . "'";
  7. $query2 = "SELECT * FROM Rooms_Table WHERE Room_Id='" . $Room_IpAddy . "','" . $Room_Port . "'";
  8.  
  11.  
  12. $num1 = mysql_num_rows($sql1); // 1 (of groter) if user exsist
  13. $num2 = mysql_num_rows($sql2); // 1 (of groter) if room exsist
  14.  
  15.  
  16. {
  17. header("Location: Games.exe");
  18. }
  19. }
  20. ?>

Offline Dark_Paul - 06/10/2006 08:25
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Ik weet niet of je met een header wel naar een file kan verwijzen.
Maak er gewoon een link van, dus <a href="Games.exe">Klik hier om het spel te downloaden</a> ofzo. Of zet eventueel een javascriptje in de bodytag zodat ie automatisch het bestand opent. Ik weet zo niet meer wat de juiste code daarvoor is, maar met Google kom je er zo uit!
Offline Rens - 06/10/2006 09:02

Crew algemeen
Je zou het wel kunnen doen dat het bestand geforceerd word om te downloaden.
http://www.site...p;id=17215
Moet je wel even op de 3 laatste regels het bestand aanpassen.
Offline XenoX - 06/10/2006 09:04
Avatar van XenoX Gouden medailleGouden medaille

PHP expert
Probeer er eens een if voor te zetten:
  1. if($num1 == 1 && $num2 == 2) { // Als user en room bestaan ga naar het bestand
  2. header("Location: Games.exe");
  3. }

Eventueel kan je er ook een else achter plakken zodat je netjes een berichtje kan laten zien dat de user en/of room niet bestaat.
Offline herby - 06/10/2006 10:29 (laatste wijziging 08/10/2006 00:43)
Avatar van herby Nieuw lid hallo php masters,.
ik heb allebei de code's geprobeerd maar geen van allen doet iets.
javascripts zijn inderdaad vaak gebruikt bij andere gaming sites.
en ik heb die code's wel maar we willen alles in php hebben zodoende is het idd een hoop werk voor de code werkt denk ik
om te voorkomen dat men geintjes of scripts kan gebruiken door dat de source code bekend is willen we alles in php doen.. dat zou toch moeten werken en is zeker een stuk veiliger hoop ik lol
Even een opsomming tot dusver . de code staat er nu met de hierboven vermelde If code.
  1. if($num1 == 1 && $num2 == 2) { // Als user en room bestaan ga naar het bestand
  2. header("Location: Games.exe");
  3. }

in het begin toen ik nog niets goed had staan kreeg te zien..
results in query are empty..
nu dat de code's zijn aangepast zie ik dat niet meer maar verder gebeurd er ook niets.
ik heb een link geplaatst ergens in nuke. in een module en daar heb ik deze code aan toegevoegd .. dus ik dacht dat to zover het wel zou moeten kloppen.
eigenlijk is dit deel van het downloaden van de client een eenmalige gebeurteniss.. eenmaal als men de client heeft gedownload.
kan men de diverse rooms direct benaderen via links op een site . dat moet dan ook worden aangestuurd met php code die de user verifieert en de pwl. en de poort nummer en wat kleine details nog in mysql
dus ik dacht als dit loopt kan ik in prinicipe zo de code gebruiken voor al die andere links die straks direct verwijzen naar een game room.. ik wordt er zelf duizlig van zoveel php code's lol
maar ja we blijven gewoon proberen.. het voelt alsof het werkt en ergens mis ik iets of zo..
in ieder geval allemaal heel erg bedankt voor de hulp..
zoals ik al eeder zei. dit is gewoon een top site 

=====================================
nieuwe ontwikkelingen,,
ik heb dit script nu wat eigenlijk er goed uitziet..

mijn probleem is dat er een link moet komen te staan waarop men kan drukken en die dan eerst dit script controleert.. en dan pas de exe file opent.. die exe file is de client die de game zal openen met die zojuist meegegeven paramaters dat kan hij namelijk lezen
ik kreeg nu een paar foutjes te zien omdat ik probeerde een echo met een link te plaatsen..
heb dus ergens iets niet goed gezet en na uren ploerten toch maar weer eens om hulp en advies vragen.ik heb het origineel een beetje verbouwd kan zelfs zijn dat ik domme fouten erin heb zitten.. de header locatie heb ik verbouwd tot the gewone index pagina van de website.. en de echo heeft als link de exe file van de client die na het clicken op de link zal openen zogouw die paramaters erboven zijn gechecked.. kan ik dat zo doen is mijn vraag en waarom krijg ik nog steeds van die parse fouten is mijn 2de vraag,
  1. <?php
  2.  
  5.  
  8.  
  11.  
  12. $num1 = mysql_num_rows($sql1); // 1 (of groter) if user exsist
  13. $num2 = mysql_num_rows($sql2); // 1 (of groter) if room exsist
  14.  
  15.  
  16. if($num1 == 1 && $num2 == 2) { // Als user en room bestaan ga naar het bestand
  17. }
  18. echo " <a href=RenGames.exe>playspades</a>
  19.  
  20. }
  21.  
  22. header("Location: index.php");
  23. }
  24. }
  25. ?>
Offline Rens - 08/10/2006 00:44

Crew algemeen
Kijk naar de kleuren...
Offline Dark_Paul - 08/10/2006 10:31
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde
  1. <?php
  2. if($num1 == 1 && $num2 == 2) { // Als user en room bestaan ga naar het bestand
  3. }
  4. echo '<a href="RenGames.exe">playspades</a>'
  5.  
  6. }
  7.  
  8. header("Location: index.php");
  9. }
  10. } ?>

Als je HTML-echo'd, zet je echo dan in enkele quotes (' '). In je HTML moet je natuurlijk gebruik maken van de quotes om bijvoorbeeld de href="locatie". Als je echo'd met dubbele quotes (" ") en je doet dit:
echo "<a href="blaat.php">blaat</a>";
dan geeft PHP een error. De echo-quotes worden afgesloten, en na blaat.php weer geopend (als je een PHP editor gebruikt, zie je dat ook aan de kleuren).
Om te voorkomen dat die quotes moet escapen (\" \"), bijvoorbeeld:
echo "<a href=\"blaat.php\">blaat</a>";
kan je beter echo'en met enkele quotes, dus
echo '<a href="blaat.php">blaat</a>';
Ik hoop dat je dit snapt!
Offline herby - 08/10/2006 10:57 (laatste wijziging 08/10/2006 14:14)
Avatar van herby Nieuw lid het script is volgens mij door een aantal fouten te veel dingen aan het controlen en ik raak totaal in de war lol
k heb die sessies ook niet nodig, users kunnen toch pas die link zien als ze ingelogd zijn in nuke.
wat ik heb en wat ik nodig heb is een link
die zou er dus zo uit zien
  1. echo '<a href="RenGames.exe">playspades</a>';

vervolgens als men op die link drukt
ik heb 2 tafels in mysql staan nuke_users waar ik username en user_password wil checken op echtheid.
en dan uit tafel 2 moet er een value worden mee gegeven aan de link Rooms_Table dus Room_IpAddy en Room_Port
en als dit dus allemaal in mysql heeft plaats gevonden wordt eindelijk die link geactiveerd en zal de client exe file verbinding maken met de game en lauched the juiste room om in te spelen.
zo wordt het al een stuk eenvoudiger lijkt me
dus ik moet alleen config file includen en verder niets ..
Ik heb het script een beetje op geschoond en het ziet er nu zo uit.
  1. <?php
  2. include("config.php");
  3.  
  4.  
  5. $query1 = "SELECT * FROM nuke_users WHERE user_id='" . $username . "','" . $user_password . "'";
  6. $query2 = "SELECT * FROM Rooms_Table WHERE Room_Id='" . $Room_IpAddy . "','" . $Room_Port . "'";
  7.  
  8. $sql1 = mysql_query($query1) or die(mysql_error());
  9. $sql2 = mysql_query($query2) or die(mysql_error());
  10.  
  11. $num1 = mysql_num_rows($sql1); // 1 (of groter) if user exsist
  12. $num2 = mysql_num_rows($sql2); // 1 (of groter) if room exsist
  13.  
  14.  
  15. if($num1 == 1 && $num2 == 2) { // Als user en room bestaan ga naar het bestand
  16. }
  17. echo '<a href="RenGames.exe">playspades</a>';
  18.  
  19.  
  20. {
  21.  
  22.  
  23. }
  24.  
  25. ?>

en ik zie geen link maar wel de volgende text:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '''' at line 1..
Ik hoop dat ik het script op de juiste manier een beetje heb opgeschoond .. aangezien ik daar geen foutmelding in zie ga ik er maar van uit dat het wel zo zal zijn,
maar waar mijn link blijft is me een raadsel en die foutmelding snap ik ook niet. ik heb de tafels in mysql gecontroleerd en ik heb de namen gecontroleerd alles is gelijk ..
ik twijfel nu over welke exacte waarde ik in WHERE user_id" moet plaatsen.. ik heb dat maar zo ingevuld maar eigenlijk zou ik moeten weten welke waarde moet daar nu in.. kan namelijk zijn dat daar de fout in zit en het script dus vast loopt.. althans dat denk ik dan.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.283s