login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

geen output..

Offline MFdriver - 30/09/2006 10:27 (laatste wijziging 30/09/2006 10:28)
Avatar van MFdriverPHP interesse
  1. <? $merkid = getpriceid($id);
  2. echo $merkid;
  3. $query = "SELECT id, naam FROM producten WHERE merkid='".$merkid."'";
  4. if(!$result = mysql_query($query)) {
  5. $fouten[] = "Er is iets misgelopen toen we de gegevens probeerden op te halen";
  6. formerror($fouten, 'ga terug');
  7. } else {
  8. if(mysql_num_rows($result) == 0) {
  9.  
  10. echo '<tr> <td>er zijn nog geem producten aanwezig voor dit merk </td> </tr>';
  11. } else {?>

hier een stukje code..
prijsid werkt correct (echo-controle)
maar ik krijg altijd 'er zijn nog geen producten aanwezig voor dit merk', terwijl er al kleine 100instaan/merk...

weet er iemand wat ik misdoe?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stefan14 - 30/09/2006 10:41
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde is dit maar een deel van het script of komt er niets meer achteraan? want het gedeelte om de producten weer te geven is niet aanwezig in dit stuk, ik zie wel een openings accolade, dus denk wel dat dat aanwezig is.

maar zet eens or die (mysql_error()) in je script om eventuele fouten op te vangen.

ten tweede, $merkid is waarschijnlijk nummeriek waardoor het niet tussen ' en ' hoeft, dit maakt geloof ik niet uit, maar toch.
Offline MFdriver - 30/09/2006 10:46
Avatar van MFdriver PHP interesse mysql_error geeft geen error (zoalsik verwachte)
als ik de where clausule weghaal, krijg ik wel alle gegevens op een rij..
dus het ligt aan het where gedeelte, maar ik zie er geen gaten in 
Offline Stefan14 - 30/09/2006 10:49
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde jij zegt dat $merkid wel goed is, ik zou zeggen, voer de query eens even uit in phpmyadmin, kijken of dat hetzelfde oplevert.

je zegt immers dat er al ruim 100 producten instaan voor dat id, dus zou dat wat moeten opleveren.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.204s