login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

fout bij het ophalen van gegevens uit db

Offline texarcana - 27/09/2006 00:08
Avatar van texarcanaNieuw lid Hoi

Als ik mijn php pagina's lokaal draai, dan haalt ie alle gegevens (over mijn dvdcollectie) mooi op en laat ie alles zien.

Ik heb nu onlangs een hostingpakket gekocht en als ik daar mijn php pagina's opzet laat ie alle gegevens zien behalve het genre.
Dan krijg ik de volgende foutmelding:
You have an error in your SQL syntax near 'SELECT genre_id FROM filmgenre WHERE film_id = '1') ORDER BY genre_naam ASC' at line 1

dit is de volledige sql in mijn php pagina:
  1. $sql_genre = mysql_query("SELECT genre_naam FROM genre WHERE genre_id IN (SELECT genre_id FROM filmgenre WHERE film_id = '" . $row_film['film_id'] . "') ORDER BY genre_naam ASC") or die(mysql_error());

Zou het met die IN te maken kunnen hebben in mijn sql statement ?
De versie van mysql op mijn hosting :MySQL 3.23.58-log
De versie die ik lokaal draai : MySQL 4.1.9-max

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stefan14 - 27/09/2006 00:18
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde de error zegt inderdaad dat hij een fout ontdekt bij de query die jij in de IN uitvoert, en dus zal je IN() niet kloppen.

Eerlijk gezegd weet ik niet of het mogelijk is om een query in een query uit te voeren, maar kun je die query niet vantevoren laten uitvoeren alvorens deze uit te voeren?
Offline Abbas - 27/09/2006 10:07
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
misschien kan je best een eerste query maken en het resultaat dan in een variabele steken en dan die variabele gebruiken in een tweede query ipv 2 query's ineen te gebruiken...

of is dit niet wat je bedoelt?
laat maar weten  
Offline Thomas - 27/09/2006 11:47
Avatar van Thomas Moderator Subqueries worden pas vanaf MySQL 4.1 ondersteund.
Je zou hier of één query van kunnen maken, waarin je twee keer de tabel genre aanspreekt, of twee queries, waarbij je eerst het genre van een bepaalde film ophaalt.

Ik denk dat je deze query makkelijker kunt oplossen met een AND-structuur, of kan een film meerdere genres hebben?

Offline texarcana - 27/09/2006 20:57
Avatar van texarcana Nieuw lid @FangorN

idd een film kan meerdere genres hebben, das eigelijk de reden waarom ik met een tussentabel filmgenre werk.

er zal dan wellicht niets anders opzitten dan met 2 queries te werken zeker ? 

Offline CounterForce - 28/09/2006 11:01
Avatar van CounterForce Onbekend Ik denk het ook tex.

Zoals FangorN al zei: Subqueries worden pas vanaf MySQL 4.1 ondersteund.

Er zit dus geen andere oplossing in dan dat te doen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.217s