Laatst had ik een script systeem (library) op mijn website toegevoegd. Zodra iemand een script wil plaatsen waarin de fopen(); invoor komt krijg ik volgende error:
Citaat:
Forbidden
You don't have permission to access /testscriptsysteem/scripttoevoegen.php on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/1.3.34 Server at www.tcowebdesign.net Port 80
Ik heb al op verschillende fora's dit probleem gemeld, maar ze antwoorden gewoon niet ik hoop dat jullie me hier met dit probleem verder kunnen helpen, thanks!
if(isset($_POST['verzenden'])){//Als er op Post is gedrukt dan...
if($_POST['auteur']!=""&&$_POST['naam']!=""&&$_POST['category']!=""&&$_POST['uitleg']!=""&&$_POST['source']!="")// Even checken of alles is ingevult...
echo"<td colspan=\"2\"><center><font color=\"green\">Uw script is succesvol toegevoegt. <a href=\"index.php\">Terug naar library!</a></font></center></td>";
}else{
echo"<td colspan=\"2\"><center><font color=\"red\">U heeft iets niet correct ingevult</font></center></td>";// Anders even zeggen dat hij/zij iets vergeten is.
}
}
?></tr> </table>
</div>
</body>
</html>
Ligt het misschien aan de code?
htmlspecialchars heb ik al geprobeerd om toetevoegen maar heeft geen effect!
Variabelen buiten quotes houden.
Verder is het misschien handig om een htmlentities of addslashes (en later dus weer stripslashes) over je $_POST['']'s te gooien, om problemen te voorkomen. Als ik nu bijvoorbeeld als Auteur per ongeluk een ' of " invoer, krijg je een error. Ik gebruik altijd htmlentities, zet ' en " om in ' en " (de html-codes hiervoor). Voordeel hiervan tov addslashes hiervan is dat je niet vergeet om ze weer te stripslashen, want dat hoeft niet.
hmmmm, sorry, ik begrijp dr niets van
wat ik nu heb geeft een foutcode weer.
zou je alstublieft de hele vernieuwde code plaatsen? plz
Dankje!!!
Ik ben jullie eeuwig dankbaar als het werkt!
update:
Ik denk dat het aan mijn database ligt hoor. want wanneer ik in phpmyadmin zelf een script wil wyzigen en dan in het script fopen(); erin plaats, krijg ik de zelfde fout, dus zou ik bepaalde instellingen moeten doen? ik geef hier even de sql code:
$tabel = "CREATE TABLE script (
id int(10) auto_increment not null PRIMARY KEY,
auteur varchar(30) not null,
scriptnaam varchar(30) not null,
uitleg text not null,
source text not null
);";
misschien ligt hier wel de fout aan, thnx
ok, hier antwoorden dus jullie ook al niet meer,.... bedankt
Je kunt wel zeggen van 'hier antwoorden jullie niet meer', maar het is voor ons ook makkelijker dat jij meteen de foutmeldingen geeft i.p.v. dat wij er naar moeten vragen...
Mja, nu blijkt dat die fout niet aan me systeem zelf licht, maar een fout te zijn van de host zijn sql. Ik had het bij hen geroprteerd, maar zei weten niet waar of wat te verandere voor het werkend te krijgen De website van me host is www.superhost3000.com. toch bedankt iedereen!