login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

gegevens invoegen in database

Offline Appie_Dijk - 26/09/2006 16:51 (laatste wijziging 26/09/2006 16:54)
Avatar van Appie_DijkLid Volgens mij zie ik iets kleins over het hoofd... maar hij voegd de naam en het e-mail adres niet toe in de database:

stukjes code:

1. <?php
  2. include("connect.php");
  3. if(isset($_POST['submit'])) {
  4. $nieuwsbrief = $_POST['email'];
  5. $naam = $_POST['naam'];
  6. $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
  7.  
  8. mysql_query("INSERT INTO nieuwsbrief (emailadres, naam, ip) VALUES ('". $nieuwsbrief ."','". $naam ."', '". $ip ."')");
  9. echo "E-mail adres toegevoegd aan maillijst. <p><a href=\"http://www.marheem.nl\">klik hier om terug te gaan naar de webiste.</a>";
  10. } else {
  11. $id = $_GET['id'];
  12. $select1 = mysql_query(" SELECT * FROM pagina WHERE id='". $id ."'")or die(mysql_error());
  13. $select2 = mysql_query(" SELECT * FROM menu WHERE onder='Algemeen' ORDER BY volgorde")or die(mysql_error());
  14. $select3 = mysql_query(" SELECT * FROM menu WHERE onder='Kids' ORDER BY volgorde")or die(mysql_error());
  15. $select4 = mysql_query(" SELECT * FROM menu WHERE onder='Jongeren' ORDER BY volgorde")or die(mysql_error());
  16. $select5 = mysql_query(" SELECT * FROM menu WHERE onder='Ouderen' ORDER BY volgorde")or die(mysql_error());
  17. ?>

1. <form action="" method="POST">
  2. Vul hieronder je gegevens in om je in te schrijven voor onze nieuwsbrief:<p>
  3. E-mail adres:<br>
  4. <INPUT NAME="email" onChange="checkEmail(this.value)"><p>
  5. Naam:<br>
  6. <input name="naam"><p>
  7. </form>
  8. <input type="submit" value="toevoegen." name="submit"></div></td>

ps. als ik op toevoegen druk zegt hij dus wel dat hij is oegevoegd maar ondertussen is dit niet het geval!

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 26/09/2006 17:00
Avatar van Thomas Moderator Submit knop staan buiten form-tags.
Offline Appie_Dijk - 26/09/2006 17:34
Avatar van Appie_Dijk Lid had hem er eerst in staan maar toen werkte hij ook niet...
dus toen dacht ik, ik gooi m er even buiten... vergeten terug te zetten,...

maar daar ligt het dus niet aan, ook met de submit-knop erin doet hij het nog niet!
Offline zamna - 26/09/2006 17:37 (laatste wijziging 26/09/2006 17:37)
  1. action=""
is leeg ! Mssn moet je daar maar eens een bestandnaam invullen  
Offline Dark_Paul - 26/09/2006 17:40 (laatste wijziging 26/09/2006 17:41)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Zamna, action="" betekent dat het op dezelfde pagina moet worden uitgevoerd.
@Appie_Dijk, je krijgt geen errors neem ik aan, want er staat overal OR die (mysql_error()); achter.
Offline Appie_Dijk - 26/09/2006 17:58
Avatar van Appie_Dijk Lid @Dark_Paul: ja klopt...
Offline marten - 26/09/2006 18:00
  1. <?php
  2. mysql_query("INSERT INTO nieuwsbrief (emailadres, naam, ip) VALUES ('". $nieuwsbrief ."','". $naam ."', '". $ip ."')");
  3.  
  4. ?>

verander dit eens in
  1. <?php
  2. mysql_query("INSERT INTO nieuwsbrief (emailadres, naam, ip) VALUES ('". $nieuwsbrief ."','". $naam ."', '". $ip ."')") or die (mysql_error());
  3.  
  4. ?>
Offline Appie_Dijk - 26/09/2006 18:09
Avatar van Appie_Dijk Lid @marten, thnx! daardoor inmiddels probleem opgelost... :S klein foutje in database... typefout :S
Offline zamna - 26/09/2006 18:36
  1. Zamna, action="" betekent dat het op dezelfde pagina moet worden uitgevoerd.
bedankt ! Interesant overigens, ik zat altijd te prutsen met PHP_SELF.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.24s