login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Lid online / offline.

Offline vanw - 24/09/2006 15:50
Avatar van vanwPHP interesse Hoi,

Ik heb even een vraag ik ben al een paar uur op zoek naar een script om te laten zien of een lid online of offline is.

Ik heb nu zo als je inlogt dat hij de tabel update naar online. Verlaat je de pagina blijft hij echter op online staan, En ik zou graag willen dat hij na ongeveer 300 seconden inactief wordt, Zodat er offline komt te staan in de database.

Zou dit mogelijk zijn als de pagina al is afgesloten ik kan er eigenlijk niet op verzinnen.

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, Alvast bedankt!

( Ik bedoel net zo iets als hier bij je profiel )

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stefan14 - 24/09/2006 16:18
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde bijv.
  1. <?php
  2. $query = "SELECT gebruikersnaam FROM gebruikers WHERE tijdlaatstebezoek > ".(time() - 300);
  3. ?>
Offline vanw - 24/09/2006 16:26
Avatar van vanw PHP interesse Maar wordt dit pas geupdate als er iemand anders op de site komt?

Want daar loop ik steeds tegen aan. Op 1 of andere manier moet hij een soort van time out krijgen denk ik. ( Na 300 seconden offline ) Ook al als er niemand op de site is. Anders blijft ie uren online staan.

Jorn
Offline CDNC - 24/09/2006 16:31
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde nou en? is dat erg? als er niemand is, is het toch niet erg dat die persoon online staat terwijl dta niet is, as er dan toch iemand komt staat die toch zowiezo offline ...
Offline vanw - 24/09/2006 16:32 (laatste wijziging 24/09/2006 17:01)
Avatar van vanw PHP interesse Nu ik er zo overna denk is dat eigenlijk geen slecht idee!

Edit: Ik denk dat het gelukt is, Bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s