HTML interesse |
|
Ik ben hier bezig met een zoekmachine voor mijn db, nu kom ik een probleem tegen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen .
ter info:
het gaat om een db met enkele varchar zoals merk en type, als ik vervolgens zoek op merk en type doe ik dit zo:
mysql_query("SELECT * FROM db WHERE merk LIKE '%$_POST[DropDownLijstMerken]%' AND type LIKE '%$_POST[Type]%'");
mysql_query("SELECT * FROM db WHERE merk LIKE '%$_POST[DropDownLijstMerken]%' AND type LIKE '%$_POST[Type]%'");
Dit werkt allemaal goed, alleen nu heb ik ook een aantal opties waar je op kunt zoeken bv. geluid dit is een checkbox die ofwel 1 of 0 is en ook zo in de db staat. alleen als ik nu zoek met de volgende functie:
mysql_query("SELECT * FROM db WHERE merk LIKE '%$_POST[DropDownLijstMerken]%' AND type LIKE '%$_POST[Type]%'AND geluid = '%$iCheckBoxListOptions_0%' ");
mysql_query("SELECT * FROM db WHERE merk LIKE '%$_POST[DropDownLijstMerken]%' AND type LIKE '%$_POST[Type]%'AND geluid = '%$iCheckBoxListOptions_0%' ");
Nu zoekt hij niks meer als ik bijvoorbeeld alleen het merk opgeef (als ik alle waarden opgeef vind hij natuurlijk wel, maar ik wil bv kunnen zoeken op alleen de optie geluid en dan alle rijen waar geluid 1 is eruit halen), ik begrijp dat de AND betekend dat het en en is, alleen ikzelf weet geen goede oplossing...
Alvast bedankt
|