login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Htaccess via database

Offline hanzeman - 12/09/2006 10:16
Avatar van hanzemanNieuw lid Beste,

Bestaat er ook een mogelijkheid een hele directory te beveiligen waarbij hij de gebruikersnaam en wachtwoorden uit een database haalt.

Het moet dus de bedoeling zijn dat hij zoals http://www.cdarijssen-holten.nl/beheer een scherm toont waarbij er ingelogt kan worden.

Ik weet dat het kan met .htaccess alleen daarmee krijg ik het niet voor elkaar om het in een mysql database te zetten en uit te laten lezen.

Hopelijk heeft iemand hier de oplossing.

Hans

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 12/09/2006 10:17 (laatste wijziging 12/09/2006 10:18)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik weet niet hoe je htaccess kan combineren met een database maar wat je zou kunnen doen is elke 10 minuten een cron draaien die de .htaccess opnieuw aanmaakt met de gegevens uit de database.

edit
Na een tipje van een vriendje dacht ik eraan dat je natuurlijk ook zelf de headers kan zenden voor de htaccess. Ik heb zelf ooit zo'n ding gehad wat gekoppeld was aan een forum van me. Als je wilt kan ik die wel eens opzoeken.
Offline hanzeman - 12/09/2006 10:23
Avatar van hanzeman Nieuw lid Het is de bedoeling dat het gebruikt wordt voor een cms. De gebruikers staan dus in de databse. Het is niet wenselijk dat dit niet direct geupdate wordt, wat dus gebeurd met de cron.

Ik wete dat het mogelijk is om het voor elkaar te krijgen. Het is me reeds gelukt op bestandsniveau, maar nu wil ik dus een stap verder naar het dir-niveau.  

Hans
Offline xSc - 12/09/2006 10:25
Avatar van xSc Onbekend Als je meerdere gebruikers hebt, zou ik het niet via .htaccess doen. Het kan wel, maar het lijkt me verstandiger om dat gewoon met php/mysql te doen.
Offline Thomas - 12/09/2006 10:30
Avatar van Thomas Moderator Als Apache als module draait, kun je header authentication gebruiken - hierbij kun je je gegevens uit de database trekken.

Als je niet wilt dat gebruikers die in de database staan direct toegang hebben, dan hang je hier een activatiedatum aan ofzo.

Ook zou je je .htaccess-bestanden kunnen laten genereren m.b.v. die cron.
Offline hanzeman - 12/09/2006 10:30
Avatar van hanzeman Nieuw lid Ja, dan loop ik tegen het voilgende probleem aan. Door de bomen zie ik het bos niet meer. Er zijn zoveel loginscriptjes en de een is wel goed en de ander niet. Htaccees vindt ik nog steeds een erg goede oplossing.
Offline Thomas - 12/09/2006 10:33
Avatar van Thomas Moderator Voor code op maat plaats je een request in het onderdeel samenwerken.

En anders doe je zelf wat research, het lijkt me ook in jouw belang dat je weet hoe je security in elkaar zit.
Offline ikkedikke - 12/09/2006 15:23
Avatar van ikkedikke PHP expert in je code zet je:
php_value auto_prepend_file "C:\padnaarjouscriptwaarinjecontroleertofiemandingelogdis.php"
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s