login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

array in een database opslaan

Offline yolk - 06/09/2006 10:06
Avatar van yolkHTML interesse ik heb de een array playlist[]. Hierin staan namen die in de database in het veld Playlist moeten achter elkaar worden opgeslagen. Dit veld is van het type Text. Als playlist[] vier stations heeft, moeten deze als volgt worden opgeslagen in de database:
cas, arrow, wereld, 97.3 FM

Hoe doe ik dit?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 06/09/2006 10:09 (laatste wijziging 06/09/2006 10:18)
Avatar van marten Beheerder Eerst alle waardes doorlopen.In een foreach loop kan je deze in de database zetten.

moment even een voorbeeld zoeken

1. <?php
  2. $a = array(1, 2, 3, 17);
  3.  
  4. foreach ($a as $v) {
  5. echo "Current value of \$a: $v.\n";
  6. }
  7. ?>

Dan kan je op de plaats van de echo zelf wel een query maken niet?

Edit
Waarom sla je alles zo beroerd op? (Alles in 1 text veld)?
Je kan het beter allemaal los opslaan dus

id radionaam frequentie website
-----------------------------------
Offline Thomas - 06/09/2006 10:26
Avatar van Thomas Moderator Je kan dit op meerdere manieren doen. Ik zou niet met letterlijke namen werken, maar met de id's van de radiostations (er van uitgaande dat je radiostations ook in een tabel bijhoudt).

De netste manier om een playlist op te slaan, is denk het aanleggen van een koppeltabel user-id <--> radiostation-id.

Als je toch alles op een hoop wilt vegen in één tekstveld, gebruik dan de id's, gescheiden door een komma of ander symbool.

Let er trouwens op dat queries met IN op dit tekstveld NIET zullen werken!

Als wilt weten in welke profielen een bepaald radiostation voorkomt in zijn/haar playlist, dan zal de volgende query dus NIET werken:

1. SELECT *
  2. FROM profiel
  3. WHERE $some_radiostation IN (playlist)

(of iets dergelijks)
Offline lima - 06/09/2006 11:41
Avatar van lima Nieuw lid Je zou ook de originele-PHP-array kunnen serializeren. de geserializeerde string wordt dan opgeslagen in de database. Bij terug ophalen wordt de string ge-unserialized en heb je je originele array terug.

meer: http://be2.php.net/serialize
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s