login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

EDIT - DELETE

Offline bennieboy - 25/08/2006 22:18
Avatar van bennieboyHTML beginner In mijn guestbookadmin heb ik een tabel gemaakt waar al mijn berichten in staan.
|id|naam|bericht|

Ik wil dat het er zo komt uit te zien:
|id|naam|bericht|EDIT|DELETE|

Hoe kan je via één script er voor zorgen dat die edit en die delete gelden voor het id, bericht en de naam die ervoor staan?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 25/08/2006 22:42
Avatar van Wim Crew algemeen neem een gastenboek als voorbeeld uit de scriptslibrary...
--

achter EDIT leg je een linkje naar bv edit.php?id=<ID> en achter DELETE eentje naar delete.php?id=<DELETE>

Je maakt dan gewoon een pagina om het bericht te verwijderen/wijzigen en zet bij in je MySQL query's:
" WHERE id='".$_GET['id']."'"

Wim Mariën
Offline CDNC - 25/08/2006 23:20
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde eerste best dan $_GET['id'] controleren enz.
Offline marten - 26/08/2006 02:49
Avatar van marten Beheerder misschien ten overvloede maar zorg wel dat alleen jij (bepaalde groep) die link kan gebruiken he
Offline bennieboy - 26/08/2006 14:55
Avatar van bennieboy HTML beginner moet ik werkelijk op deze manier de links leggen:

-edit.php?id=<id>

-verwijder.php?id=<delete>

Kan iemand mij iets concreter geven?
Offline master_lee - 29/08/2006 15:08
Avatar van master_lee Nieuw lid Wat je moet doen is een query die ervoor zorgt dat je gasten boek getoond dan doe je in de while lus die je gebruikt om je berichten te tonen daar kan je iets printen van

<a href="edit.php?id=$id">EDIT</a> en dan moet je op de edit pagina ergens zetten $id = $_GET['id'] dit haald het id uit de url en dan kan je een andere query doen

SELECT * FROM gastenboek WHERE id = $id

hoop dat je hier wat aan hebt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.158s