login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Pc opstarten van afstand

Offline zwobbel - 24/08/2006 11:30
Avatar van zwobbelPHP gevorderde Is er een mogelijk heid om een pc te laten osptarten van een andereover internet?
Bijvoorbeeld ik zit op school en ben thuis men pc vergeten op te zetten smorrgens en ik wil die opstarten met een website aan te roepen ofzo..?

Indien iemand mij hierbij kan verder helpe ... zou fantastisch zijn.

20 antwoorden

Gesponsorde links
Offline TheEagle - 24/08/2006 11:35
Avatar van TheEagle Lid Lijkt me niet he, anders kan iedereen met elkaars computers gaan zitten kloten. Ik weet niet hoe het zit, misschien iets met poorten openzetten en dan een wachtwoord erop, maar lijkt me niet....
Offline vinTage - 24/08/2006 11:38
Avatar van vinTage Nieuw lid Maak een relais aan je vaste telefoon, zodra die overgaat word er een stroompje naar een motortje gestuurd die een handel in beweging brengt en zo op de "aan" schakelaar" drukt van je pc.

That should do it 
Offline putbruy - 24/08/2006 11:44 (laatste wijziging 24/08/2006 11:49)
Avatar van putbruy HTML beginner bel je moeder op en zeg ....:cool:
http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/70839
.eens nalezen (wake up on LAN)
Offline Thomas - 24/08/2006 14:01
Avatar van Thomas Moderator Sommige netwerkkaarten / moederborder kunnen dat (WakeOnLAN), maar ik weet niet of je dit via het Internet (!= LAN) kunt doen. Ook zul je dan een bepaalde poort open moeten zetten denk ik.
Offline GTW - 24/08/2006 14:52

PHP gevorderde
WOL kan alleen op hetzelfde netwerk geactiveerd worden. dit wordt bijvoorbeeld gebruikt in bedrijven. Ze zetten de router aan waardoor de netwerkkaart in elke pc een signaaltj krijgt en zichzelf op gaat starten.
het zou niet best zijn als dat over inet te gebruiken zou zijn 
gaat telkens je pc aan snachts 
Offline Gerard - 24/08/2006 14:59
Avatar van Gerard Ouwe rakker Dit kan alleen maar als je een server het staan in hetzelfde netwerk als de pc. Je kan dan een php pagina aanroepen die een UDP pakket naar die pc stuurt. Als die pc dan ondersteuning heeft voor WakeUpOnLan dan zal deze opstarten.

Zoek maar eens op google, heb er in het verleden meerdere oplossingen voor gezien.
Offline WimJ - 24/08/2006 21:51
Avatar van WimJ Grafische gevorderde je moet eens bellen naar iemand die servers heeft hé, en heel veel kennis van heeft, bij mij is het dus bevorobeeld mogelijk, om mijn servers van afstand uit te schakellen, op te starten, te rebooten..
Offline Gerard - 24/08/2006 23:06 (laatste wijziging 24/08/2006 23:07)
Citaat:
je moet eens bellen naar iemand die servers heeft hé, en heel veel kennis van heeft, bij mij is het dus bevorobeeld mogelijk, om mijn servers van afstand uit te schakellen, op te starten, te rebooten..

Dit noemen ze een masterswitch. Geen goedkope dingen 
Offline jensen - 25/08/2006 10:31
Avatar van jensen Nieuw lid Of een APC.
Maar weer, de server moet dat ondersteunen, of liever het moederbord.
Offline Gerard - 25/08/2006 11:17
Avatar van Gerard Ouwe rakker Zover ik weet is APC gewoon een merk die dit soort apparaten maakt.
Offline zwobbel - 25/08/2006 11:30
Avatar van zwobbel PHP gevorderde kzal is ne keer dan wa google zekers .. 
Mja men moeder opbelle om mijn pc op te zetten is geen optie.
;-)
Offline mike87 - 25/08/2006 12:02 (laatste wijziging 25/08/2006 12:03)
Avatar van mike87 Nieuw lid Tuurlijk kan dat niet.
Je kan je pc toch niet opstarten via het internet.
Denk is na 
Je zal toche cht de aanknop moeten indrukken.

En verder, wat heeft het voor nut om je pc aan te zeten als je naar school gaat. Is alleen maar slecht. niet super, maar wel een bte
Offline Ontani - 25/08/2006 12:09
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Citaat:
Tuurlijk kan dat niet.
Denk is na...

Als je het topic gelezen had had je deze reactie van Proximus wel gezien en geconcludeerd dat het echt wel mogelijk is.

Citaat:
Dit kan alleen maar als je een server het staan in hetzelfde netwerk als de pc. Je kan dan een php pagina aanroepen die een UDP pakket naar die pc stuurt. Als die pc dan ondersteuning heeft voor WakeUpOnLan dan zal deze opstarten.

Zoek maar eens op google, heb er in het verleden meerdere oplossingen voor gezien.
Offline Frederic - 25/08/2006 12:11
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde
Citaat:
Tuurlijk kan dat niet.
Denk is [eens] na
Je zal toche cht [toch echt] de aanknop moeten indrukken.

En verder, wat [voor nut] heeft het voor nut om je pc aan te zeten [zetten] als je naar school gaat. Is alleen maar slecht. niet super [wat is niet super?], maar wel een bte [bte?]

En jij moet eens nadenken vooral je iets typt..

Ontopic nu: dit zal alleen maar gaan via een 2e PC, of misschien wel als je de PC ipv uitzet (dan krijgt ie geen stroom meer) in standby of slaapstand zet, dan is er misschien een mogelijkheid!
Offline zwobbel - 25/08/2006 12:13
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Fréderic ...
Dat ik daar niet aan gedacht had.
Ga daar ook eens achter zoeken!

En als dat niet werkt.
Weet iemand dan hoe ik mijn mac adres kan terug vinden van mijn pc?
Offline BigBug - 25/08/2006 12:16
Avatar van BigBug PHP expert Wij zijn dit ook van plan..

Wat je kan doen: Een printplaatje met zooi erop die reageert op licht en dan stroom doorlaat voor je pc. Bel je weer dan stopt de stroom, ofwel je pc schakelt uit. Douw dit in een donkere kist en voila =) Telefoon bellen...
Offline zwobbel - 25/08/2006 12:28
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Lol big bug niet te ingewikeld aub 
Ik ben maar ne simpele bakker 
Offline Dark_Paul - 25/08/2006 13:24
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde @bigbug
is ook leuk, zit je op school of ergens via extern bureaublad, belt er iemand, wordt de pc weer uitgezet 
Offline ikkedikke - 25/08/2006 16:12
Avatar van ikkedikke PHP expert leg je toch gewoon een mobieltje neer met een simkaart van nog geen 5 euro?
Offline verkamj - 25/08/2006 16:16
Avatar van verkamj Nieuw lid Natuurlijk kan dat wel.
Ik doe dat ook.
Heel sympel.
Ik heb hiervoor een switch gemaakt.
Ik tefoonpincode apparaatje aangeschaft.
Ik bel naar huis, toets dan de pincode, die schakeld de PC aan.
Kijk voor doe het zelf info bij www.conrad.nl
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.203s