login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

e-mail verkeer opslaan

Offline Stefan14 - 19/08/2006 15:44
Avatar van Stefan14PHP gevorderde Weten jullie of er een manier is om met php (of een andere programmeertaal) het e-mail verkeer te bekijken? want deze wil ik dan opslaan in een mysql database.

Op dit moment worden de e-mails die via het contactformulier verstuurd worden wel opgeslagen e.d., maar ik zou ook graag de e-mails die als antwoord daarop verstuurd worden van ons naar de klant toe ook graag opgeslagen willen hebben, hiertoe zou dus het e-mail verkeer van ons uitgelezen moeten worden en opgeslagen.

Ik weet dat er een verzonden berichten map bestaat, maar deze gooi ik elk half jaar leeg omdat er dan tienduizenden berichten instaan, en het de snelheid van het e-mail programma niet ten goede komt.
Maar het probleem is dus dat het wel eens voorkomt dat oudere verzonden e-mails wel eens teruggezocht moeten worden.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline eddaredevil - 19/08/2006 15:51
Avatar van eddaredevil PHP interesse Zou je een e-mail met php terug moeten sturen en dat meteen in een database knallen denk ik. Met een formuliertje..

If (isset($_POST['verstuur']));{
mail naar mail adres en formulier opslaan in de database.
}

Houd in dat je in php mails moet gaan versturen.
Offline Stefan14 - 19/08/2006 17:23
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde ja, maar daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in.

ik dacht dat je met php ook webbased je e-mail kan uitlezen? dat betekent dus dat je met php bij je e-mail server kan komen, en dus misschien ook wel het verkeer opslaan dus, maar ik weet niet of dit mogelijk en goed geredeneerd is?
Offline ikkedikke - 19/08/2006 17:53
Avatar van ikkedikke PHP expert je kan om de zoveel tijd je email door laten kijken en alles in een db kunnen steken toch?
Offline Gerard - 19/08/2006 17:53
Avatar van Gerard Ouwe rakker "Verkeer" opslaan kan alleen door te sniffen. Het is inderdaad mogelijk om met PHP je email account uit te lezen. Probeer daar gewoon wat mee.

Een makkelijke oplossing voor een moeilijk probleem bestaat haast niet Stefan.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.154s