login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ophalen van images

Offline Clemens32 - 15/08/2006 13:59
Avatar van Clemens32PHP interesse Ik zal beginnen met het plaatsen van de code:

http://www.plaatscode.be/2009/

Nu wil ik in een volgende pagina (show_produkt.php) een image echoën.
Dit moet worden 1_klein.jpg (zie function MakeThumb() )
Ik weet alleen niet hoe ik dat moet doen.
In de dbase staat opgeslagen /nl/images/1.jpg
Dus als ik die met een selectquery uit de dbase haal mis ik _klein ertussen.
Ik heb al aan iemand gevraagd of het verstandig is om dat met substr() te doen, maar daar werd ontkennend op geantwoord.
Wie weet hoe ik dat het beste kan doen?
Ik had ook nog bedacht om _klein en _groot apart in de dbase op te slaan, maar ook daar kom ik niet uit.
HELP hahahahaha.
Ik ben hier al 5 dagen mee bezig en ik kom er echt niet uit

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 15/08/2006 14:34
Avatar van Thomas Moderator Waarom maak je niet aparte folders voor thumbs en gewone plaatjes.
Is de "1" trouwens het nummer van een produkt, of kan een produkt meerdere plaatjes hebben? Als de "1" overeen komt met het produkt-id, dan hoef je in principe niets op te slaan van plaatjes, want je weet waar je een plaatje kunt vinden en je weet hoe dit plaatje heet als deze bestaat.
Het lijkt me niet nodig om elke keer het (volledige) pad naar een plaatje op te slaan.
Staan er ook verschillende type plaatjes (jpg, gif, png, ...) opgeslagen, of enkel .jpg? In dat geval hoef je (ook) geen extensie bij te houden.
Offline Clemens32 - 15/08/2006 15:22
Avatar van Clemens32 PHP interesse Er worden inderdaad verschillende type plaatjes opgeslagen.
Er is maar 1 plaatje per produkt beschikbaar alleen gesplitst in thumb en grotere afbeelding.
Die 1 staat voor de naam van het plaatje.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s