ik vergeet ze altijd eracher te zetten. 't script ook niet echt fijn, iedere keer weer je pink helemaal strekken naar dat knopje in de hoek.
ik moet zeggen dat ik 't ook niet overzichtelijker vind. Als je alle Mysql-dingen (zoals INSERT, WHERE ed) allemaal met hoofdletters typt, en de velden met kleine letters, is 't minstens zo overzichtelijk als al die ``-en
zolang er geen verboden tekens/woorden in zitten (in de tabel naam, ofzo) is het niet nodig, om ze altijd te gebruiken is niet verboden, maar je gaat dan extra (onnodige) tekens zetten (zoiets al de () bij echo en include/require [die ik ook nooit zet]). Ik vind dat die () en `` enkel de boel on-verzichtelijker maken (=persoonlijke mening ?) en om ze te zetten heb je ook al die ene toets nodig helemaal achterin ver in het stof... + de alt-gr. werkt ook niet prettigger
Ik gebruik zelf altijd backticks hoewel het natuurlijk beter is als je het niet doet. MySQL is het enige dbms wat gebruik ervan maakt maar het geeft je in ieder geval wel de mogelijkheid om met de woorden te werken waar je eerst niet mee kon werken.
Daarnaast ben ik een hollander en is een ` zetten voor mij net zoveel moeite als een spatie