login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ophalen, aanpassen, posten

Offline WimJ - 02/08/2006 15:49
Avatar van WimJGrafische gevorderde Ik zoek dus een systeem dat ik mysql gegevens uit men database haal , deze kan bewerken van tecxt en deze terug kan posten..

Iemand enig idee hoe ik hier aan moet beginnen of heeft iemand zo een standaard scriptje liggen dat ik mag gebruiken ofzo .....

groetjes, Coolcoke 

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 02/08/2006 15:51 (laatste wijziging 02/08/2006 15:52)
Avatar van vinTage Nieuw lid lees de db uit
echo de waardes in de textvakken
edit de inhoud
UPDATE

Offline Nrzonline - 02/08/2006 16:53 (laatste wijziging 02/08/2006 16:55)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde http://www.plaatscode.be/1670/

*edit- foutje*
voor </body> tag moet nog een </form> tag komen.
Mijn excuses
*/edit - foutje*

Een voorbeeld scriptje geschreven voor je. Hopelijk heb je er wat aan..
Anders moet je maar een boek kopen o.i.d waar dit duidelijk in wordt behandeld. (elk PHP boek wel)
Offline Thomas - 02/08/2006 17:00
Avatar van Thomas Moderator In de action van je form (in het voorbeeld van Nrzonline) moet dan wel het id opgenomen zijn van het item dat je wilt wijzigen.

Daarnaast zul je enige beveiliging moet inbouwen, zodat alleen jij (of andere gebruikers die daarvoor toestemming hebben) de gegevens kunnen wijzigen / verwijderen.

Het code-fragment van Nrzonline kan op sommige punten anders / korter, maar de essentie van gegevens wijzigen en updaten is er in principe.

Het enige wat ik hier nog aan toe zou willen voegen is de functie htmlentities() - pas deze toe op de waarden die je terugplakt in je formulier. Doe je dit namelijk niet, en zit er in je invoer een dubbele of enkele quote of een < of > dan kan dit je pagina breken...
Offline WimJ - 02/08/2006 18:34 (laatste wijziging 02/08/2006 19:05)
Avatar van WimJ Grafische gevorderde jah het wordt allemaal achter een admin gestoken met een log in met sesions dus is dit veilig genoeg ?

Hoewel dat het voorbeeld van Nrzonline, heel goed is.
Maar de bedoeling is dus eingelijk dat ik een land selecteer.
En dan heel de directory in dit geval (MySQL = Tables) uitlees.

Dat deze worden weergegeven en dat ik dan gewoon kan aanklikken wordt gerefresht ofzo en dat ik dan die gegevens kan wijzigen en terug opnieuw in de db posten.

Omdat ik werk met heel wat tables per wijn, zoals land, streek, naam, producent, wijngebied,....

Ik zal anders eens een screenshot posten van de db..

EDIT: hier is een screenshot te zien van welke gegevens.

http://www.thewinehouse.be/database.JPG

Dat is dus bevorobeeld id 1 van het land frankrijk.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.225s