login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

forum gelezen berichten bijhouden

Offline cloudstrife - 01/08/2006 12:14
Avatar van cloudstrifePHP beginner Iemand enig idee hoe je het beste bijhoudt welke berichten een gebruiker al gelezen heeft en welke nog niet?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nielsvdwal - 01/08/2006 12:17 (laatste wijziging 01/08/2006 12:19)
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde um, als iemand op een pagina komt, de id van die topic checken en dan in mysql de topic waar die topicid bij hoort, een extra veld genaamd: bekeken. en die een andere waarde geven?

dus standaard heeft bekeken waarde: 0

en als ze op die pagina komen dat de waarde 1 word?

wacht, ik ben even niet slim bezig.. beter een veld maken waar de user id's in komen te staan die de pagina bekeken hebben..
Offline svm - 01/08/2006 12:17 (laatste wijziging 01/08/2006 12:18)
Avatar van svm PHP ver gevorderde Met een IP adres of een bestandje/MySql-tabel waarin de gebruikersnaam/ID opgeslagen wordt.
Offline cloudstrife - 01/08/2006 12:19
Avatar van cloudstrife PHP beginner dan zou jij in de tabel waar de berichten worden bijgehouden zelf een veld bij plaatsen, maar dan werkt het niet per gebruiker. Ik wil het hebben zoals bij phpbb en dergelijke dat eens je het forum bezoekt de gebruiker ziet welke berichten nieuw zijn of hij nog niet bekeken heeft.
Offline nielsvdwal - 01/08/2006 12:19
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde @cloudstrife, ik had me al verbeterd 
Offline cloudstrife - 01/08/2006 12:23
Avatar van cloudstrife PHP beginner Kan dit niet met tijd gedaan worden?
Offline ikkedikke - 01/08/2006 12:26
Avatar van ikkedikke PHP expert nee, want je weet niet zeker of iemand alle topics leest als hij zich aanmeldt.
je moet een aparte tabel maken met een id, gebruikersid en het topicid
iedere hit kijken of er nog geen compinatie in staat van gebruikersid en topic. als dit het geval is nieuw record invoeren.
Offline cloudstrife - 01/08/2006 12:39
Avatar van cloudstrife PHP beginner Nochtans blijkt dat phpbb dit wel met aanmeldingstijden doet, als ik mijn forum bezoek geeft hij x aantal topics weer met nieuwe berichten, ik lees ze niet, sluit het venster en bezoek het forum terug en de melding van nieuwe berichten is weg.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s