login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Zoekmachines en databases

Offline bertenz - 26/07/2006 10:31 (laatste wijziging 26/07/2006 10:35)
Avatar van bertenzHTML beginner Hallo allemaal,

Mijn website bestaat voortaan nog maar uit een paar paginas. Deze paginas halen telkens verschillende teksten en gegevens uit de database zodat er eigenlijk toch honderden verschillende paginas bezocht kunnen worden.
Nou zou ik graag (een gedeelte van) de gegevens die in de database staan ook via Google en andere zoekmachines gevonden willen laten worden. Dus als er op "efteling" gezocht wordt, dat die dan wordt gevonden in de database en dat dan de pagina over de efteling getoond wordt. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen zonder veel statische pagina's te moeten maken?
Alvast bedankt.

Bertenz

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stefan14 - 26/07/2006 10:45
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde zolang jij die verschillende teksten door middel van links met elkaar verbindt dan worden die teksten gewoon gevonden aangezien zo'n crawler van link naar link gaat.
maar zodra je het met een zoekmachine op onderwerp zoeken gaan doen, dan zal Google e.d. de teksten inderdaad niet zo makkelijk vinden.
Offline xSc - 26/07/2006 11:05
Avatar van xSc Onbekend Als jij je teksten in de database opslaat, kun je bijv. FULLTEXTSEARCH of LIKE gebruiken.
Offline Thomas - 26/07/2006 13:38
Avatar van Thomas Moderator Google zoekt niet "live" op jouw site, maar leest uit eigen cache, dus dit moet ook een eerder bezochte, bestaande (aan de buitenkant statisch uitziende) pagina zijn. Je kunt niet on-the-fly een pagina genereren die informatie toont waar een zoekmachine naar zoekt ofzo (want deze leest uit eigen cache), want zoiets maak ik uit je verhaal op.

Je kunt idd wel een eigen zoekfunctie schrijven die binnen je site / database zoekt.
Offline bertenz - 26/07/2006 14:36
Avatar van bertenz HTML beginner Bedankt voor jullie reacties. Als ik het goed begrijp heb ik bij zoekmachines dus niks aan (compleet) dynamische paginas of wel? Ik kan natuurlijk wel de keywords invullen, maar de teksten zelf (die in de database staan) blijven op deze manier eigenlijk verborgen of niet?

Bertenz
Offline nielsvdwal - 26/07/2006 14:40
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde ik denk het niet, want bij cu2 staat toch ook alles in een database. En je kan bij google profielen vinden. Dat denk ik tenminste 
Offline Maarten - 26/07/2006 14:55
Avatar van Maarten Erelid Je kan ook dat Zend Framework eens uitpluizen, daar zit een zoekmodule in (Zend_Search), waarmee je een index kan opbouwen (aan de hand van keywords en lappen tekst), waar je dan achteraf in kan gaan zoeken.. misschien is dat iets voor jou?
Offline bertenz - 26/07/2006 15:45
Avatar van bertenz HTML beginner Bedank voor jullie reacties/oplossingen. Ik zal eens kijken wat ik ermee ga doen, want ik wil natuurlijk wel graag via de zoekmachines gevonden worden.;-)

Bertenz
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s