login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

verwijderen

Offline Ultimatum - 23/07/2006 18:02 (laatste wijziging 23/07/2006 18:03)
Avatar van UltimatumPHP expert ik ben voor het forum bezig met het verwijderen van een topic en als er meerdere replies zijn dan moet het aantal in dat topic worden afgetrokken van het totaal in de table subcats maar op het moment gebeurd er nog niks

1. <?php
  2. $select = mysql_query("SELECT * FROM topics WHERE topicid = '".$_GET['topicid']."'");
  3. $arr = mysql_fetch_array($select);
  4.  
  5. $delete = mysql_query("DELETE FROM topics WHERE topicid = '".$_GET['topicid']."'");
  6.  
  7. $update = mysql_query("UPDATE subcats SET topics = topics-1 WHERE catid = '".$_GET['catid']."' && subid = '".$_GET['subid']."'");
  8. $update = mysql_query("UPDATE topics SET topics = topics-1 WHERE topicid = '".$arr['topicid']."'");
  9.  
  10. if($arr['replies'] > 0)
  11. {
  12. $select = mysql_query("SELECT * FROM replies WHERE topicid = '".$_GET['topicid']."'") or die(mysql_error());
  13. $count = mysql_num_rows($select);
  14.  
  15. $update = mysql_query("UPDATE subcats SET replies = replies-'".$count."' WHERE catid = '".$_GET['catid']."' && subid = '".$_GET['subid']."'") or die(mysql_error());
  16. $delete = mysql_query("DELETE FROM replies WHERE topicid = '".$_GET['topicid']."'");
  17. }
  18. echo 'This topic has been deleted';
  19.  
  20. header("Refresh: 1; url= ?page=forum/topics&catid=".$_GET['catid']."&subid=".$_GET['subid']."");
  21. ?>

dit is alles, dus ook het verwijderen van het topic zelf.

ps. gelieve alleen over het verwijderen van de replies want de rest werkt en anders had ik daar wel een topic voor aangemaakt

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Simon - 23/07/2006 18:08 (laatste wijziging 23/07/2006 18:09)
Avatar van Simon PHP expert replies = replies-'".$count."'

-->

replies = replies-".$count."

$count is numeriek dus geen quotes

edit: ook catid en dergelijke hoeven geen quotes
Offline Ultimatum - 23/07/2006 19:06
Avatar van Ultimatum PHP expert strange, ik had al zonder '' geprobeerd maar toen werkte het niet, nu wel dus bedankt 
Offline Ibrahim - 23/07/2006 19:26
Avatar van Ibrahim PHP expert ik vraag me af, sla jij het aantal topic op in de subcats tabel ??
Offline Ultimatum - 23/07/2006 19:27
Avatar van Ultimatum PHP expert ja want dan kan ik op de main het totaal laten zien en anders moet ik alle velden in de table topics weer gaan optellen dus het leek me handig om gewoon een extra veld aan te maken en daar bij op te tellen

heb dus 2x totaal, 1x van alle topics in de subcategory en 1x per topic
Offline Ibrahim - 24/07/2006 02:50
Avatar van Ibrahim PHP expert je kunt alle topic tellen en categorieen ophalen enz. in een query doen hoor, met JOINS
Offline marten - 24/07/2006 07:54
Avatar van marten Beheerder vraagje tussendoor hoe zit het eigenlijk met de snelheid van joins. Vetragen deze de query veel of valt het wel mee?
Offline xSc - 24/07/2006 11:35
Avatar van xSc Onbekend JOINS zijn langzamer dan normale queries.

Categorieen en subcategorieen behoren in 1 tabel.
Offline Ultimatum - 24/07/2006 13:24
Avatar van Ultimatum PHP expert hoe wil ik dat doen dan..., want naar mijn gevoel gaat dat niet.
Offline Ibrahim - 24/07/2006 13:30
Avatar van Ibrahim PHP expert tabel categorieen:

- titel
- beschrijving
- cat_id
- status

dan doe je in status 1 of 0 is het 0, dan is het een hoofdcategorie
is het 1, dan is het een sub

dit kun je doen, maar het is netter om in 2 tabbelen te zetten
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten