login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

6 Keer in database?

Offline Jaimy_Hess - 21/07/2006 18:50
Avatar van Jaimy_HessNieuw lid Beste Sitemaster-Leden,

Ik heb een probleem(pje) met een systeem van me. Het is een soort spel, en als je dan op een submit knop hebt gedrukt (als je verschillende items hebt geselecteerd) zet het systeem iets dat je kunt winnen 6 keer in de database...

Zie hier een deel van de code: http://www.plaatscode.be/1475/

Nu heb ik wel een klein vermoeden waar het in zit (en dat staat niet bij die paste-bin), maar ik heb dit op de plaats staan van (in paste-bin) //De Random Waardes:

1. <?
  2. for($nr=0; $geselecteerd[$nr] != NULL; $nr++)
  3. ?>

Nu is mijn vraag of iemand weet hoe ik dit kan oplossen (want ik weet zelf niet hoe zo'n for-loop werkt (heeft iemand anders voor me gedaan)).

Groetjes Jaimy.

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 21/07/2006 18:51 (laatste wijziging 21/07/2006 18:53)
Avatar van Maarten Erelid Wat is de error, wat gebeurt er dat er niet hoort te gebeuren,... geef ons uitleg 

En de idioot die dat gemaakt heeft moet dringend afgeschoten worden.
  1. <?php
  2. $query_win = "INSERT INTO users_gemaaktespullen (user_id, product_id, vak) VALUES ('".$_COOKIE['cookiename']."', '".$random_product."', '".$vak_id."')";
  3. ?>

En leer dan eerst hoe een for loop werkt, in plaats van ons je rotzooi te laten opruimen. Als je een vraag hebt met iets dat je zelf gemaakt hebt, geen probleem, maar waarom zouden wij een ander z'n rommel oplossen zodat jij even zonder moeite een script hebt.. 
Offline Jaimy_Hess - 21/07/2006 18:54 (laatste wijziging 21/07/2006 18:57)
Avatar van Jaimy_Hess Nieuw lid *Schiet zichzelf door z'n kop* 

Ik krijg geen error, hij zet 'm gewoon 6 keer in de database.

En dat stuk dat jij liet zien is maar een gedeelte van het hele script, maar dat zal je wel niet bedoelen...

EDIT
Ik weet wel voor een deel hoe een for-loop werkt, maar niet zó goed dat ik dit kan oplossen...

Wat er niet hoort? Hij zet iets 6x in de database, terwijl dat maar 1x moet zijn.
Offline Maarten - 21/07/2006 18:58
Avatar van Maarten Erelid Je zult dan toch wat meer code moeten geven, daar staat maar 1 query, nergens ook maar iets met een verwijzing naar een 6.. niks dus.
Offline Jaimy_Hess - 21/07/2006 18:59
Avatar van Jaimy_Hess Nieuw lid Nergens ís ook een verwijzing naar een 6. Dat is juist 't rare ervan...
Offline Dark_Paul - 21/07/2006 19:12
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde ik denk dat 't komt omdat je je query in een for-loop zet. dus er wordt elke keer gekeken of $random_waarde 3 of 4 is, en dan in de db gezet. waarschijnlijk zal die waarde dus wel een aantal keren voorkomen, waardoor 't meerdere malen erin wordt gezet.
Offline Jaimy_Hess - 21/07/2006 19:29 (laatste wijziging 21/07/2006 19:35)
Avatar van Jaimy_Hess Nieuw lid Ik snap wat je bedoelt, en ik weet ook (bijna) zeker dat je gelijk hebt, maar ik kan niet zomaar die query uit die for-loop halen... Hoe zou ik dat dan wel moeten doen?

@Simon: Meer code is er niet nodig, anders had ik het wel gegeven. Dit is alles waar de fout in zou kunnen zitten.
Offline Simon - 21/07/2006 19:31
Avatar van Simon PHP expert <gok>De fout bevindt zicht op regel 42</gok>

wat dacht je van meer code geven 
Offline Dark_Paul - 21/07/2006 20:15
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde je zou gewoon kunnen controleren op $random_waarde (oftewel, die for-loop weggooien en wat erin stond laten staan). ikzelf zie het nut niet van de for-loop, want je 'looped' op een andere variabele dan die je binnen de loop gebruikt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s