login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

In beeld brengen van resultaten

Offline bertenz - 16/07/2006 17:12
Avatar van bertenzHTML beginner Hallo allemaal,

Ik wil de resultaten die ik uit mijn database haal graag in een tabel weergeven. Normaal lukt mij dat wel, maar nu is het zo dat ik een tabel heb met 2 kolommen en een onbeperkt aantal rijen. Nu moeten de resultaten zo weergegeven worden dat er telkens één in de linkerkolom en één in de rechterkolom gezet wordt. Dus eigenlijk het volgende:
| 1 | 2 |
| 3 | 4 |
| 5 | 6 |
Ik heb al wat zitten stoeien met dit probleempje, maar heb nog geen oplossing gevonden. Iemand een idee hoe ik de resultaten op die manier weer kan geven? (voor de duidelijkheid: het zijn er niet altijd 6, maar kunnen er bijv. ook 3 of 9 zijn)
Alle hulp is welkom.

Bertenz

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 16/07/2006 17:44 (laatste wijziging 16/07/2006 20:16)
Avatar van Maarten Erelid http://www.site...amp;id=317

edit: oh ik zie dat je nummers anders staan dan beschreven in de tutorial. Geen probleem, CSS leent zich hier perfect toe.

Je maakt een container <div>, bijvoorbeeld 100% breed.

Als je 2 kolommen wilt, dan moet iedere kolom dus 50% breed zijn (dit is ook van toepassing als die container <div> bv. 400 pixels breed zijn, dan worden ze automatisch 200px, CSS is niet dom 

Vervolgens ga je in plaats van kolommen en cellen gewoon floating divs naast elkaar zetten:
  1. <div style="width: 400px; ">
  2. <div style="width: 50%; float: left; ">1</div>
  3. <div style="width: 50%; float: left; ">2</div>
  4. <div style="width: 50%; float: left; ">3</div>
  5. <div style="width: 50%; float: left; ">4</div>
  6. <div style="width: 50%; float: left; ">5</div>
  7. <div style="width: 50%; float: left; ">6</div>
  8. <div style="width: 50%; float: left; ">7</div>
  9. </div>

Voordelen: het bespaart je een hele meuk berekeningen, alsook dat je die laatste lege cel, die voorkomt als je de tutorial-manier gebruikt, niet moet opvangen.

Nadelen: ik veronderstel dat deze hier zodadelijk zullen staan.

Excuseer voor de late edit maar 'k had je voorbeeld niet goed gezien.

edit 2: het kan eventueel wel nodig zijn om om de 2 'cellen' het volgende te zetten:
  1. <div style="clear: both; "></div>
Want ik bedenk me net dat, als cel 1 bijvoorbeeld 5 regels is, en cel 2 slechts 1 regel, dat cel 3 normaal gezien onder cel 2 zal verschijnen ipv cel 1 
Offline bertenz - 16/07/2006 22:55
Avatar van bertenz HTML beginner Bedankt voor jou reactie Murfy. Ik had die tutorial al wel gezien, maar heel vluchtig wat gekeken en dacht dat het niet de goede was, ik moet de volgende keer dus toch eventjes wat beter lezen.:$
Nogmaals bedankt.

Bertenz
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s