Erelid |
|
http://www.site...amp;id=317
edit: oh ik zie dat je nummers anders staan dan beschreven in de tutorial. Geen probleem, CSS leent zich hier perfect toe.
Je maakt een container <div>, bijvoorbeeld 100% breed.
Als je 2 kolommen wilt, dan moet iedere kolom dus 50% breed zijn (dit is ook van toepassing als die container <div> bv. 400 pixels breed zijn, dan worden ze automatisch 200px, CSS is niet dom
Vervolgens ga je in plaats van kolommen en cellen gewoon floating divs naast elkaar zetten:
<div style="width: 400px; ">
<div style="width: 50%; float: left; ">1</div>
<div style="width: 50%; float: left; ">2</div>
<div style="width: 50%; float: left; ">3</div>
<div style="width: 50%; float: left; ">4</div>
<div style="width: 50%; float: left; ">5</div>
<div style="width: 50%; float: left; ">6</div>
<div style="width: 50%; float: left; ">7</div>
</div>
<div style="width: 400px; "> <div style="width: 50%; float: left; ">1</div> <div style="width: 50%; float: left; ">2</div> <div style="width: 50%; float: left; ">3</div> <div style="width: 50%; float: left; ">4</div> <div style="width: 50%; float: left; ">5</div> <div style="width: 50%; float: left; ">6</div> <div style="width: 50%; float: left; ">7</div> </div>
Voordelen: het bespaart je een hele meuk berekeningen, alsook dat je die laatste lege cel, die voorkomt als je de tutorial-manier gebruikt, niet moet opvangen.
Nadelen: ik veronderstel dat deze hier zodadelijk zullen staan.
Excuseer voor de late edit maar 'k had je voorbeeld niet goed gezien.
edit 2: het kan eventueel wel nodig zijn om om de 2 'cellen' het volgende te zetten:
<div style="clear: both; "></div>
<div style="clear: both; "></div>
Want ik bedenk me net dat, als cel 1 bijvoorbeeld 5 regels is, en cel 2 slechts 1 regel, dat cel 3 normaal gezien onder cel 2 zal verschijnen ipv cel 1 |