login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Multi UPDATE

Offline Micron - 14/07/2006 16:51
Avatar van MicronHTML beginner Hoi,

Ik ben bezig met mijn bannersysteem, werkt op MySQL. Nu wil ik dat als je op bannerbeheer komt dat je alles ziet in de inputvelden etc, zodat je die aan kan passen. Als je dan op UPDATE drukt wil ik dat alle wijzigingen worden doorgevoerd.

Verduidings plaatje: http://img159.i...ate6zo.gif

Alleen hoe update je dit?! Ik heb dit idee van een site van wat vrienden. Dan zie ik in de broncode staan dat ze een input de naam hebben gegeven (bijv: naam_HETID ).

Maar hoe kan je dit het beste tegelijk UPDATEN

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline roelh - 14/07/2006 16:54
Avatar van roelh PHP gevorderde Hoe ziet je SQL eruit dan?
Want het zal denk wel per ID gaan of niet...?
Offline Micron - 14/07/2006 16:55
Avatar van Micron HTML beginner De SQL die ik nu voor die update gebruikt werk niet want dan geeft hij een leeg veld van naam en link terug.

1. <?php
  2.  
  3. if($_POST['update_banners'])
  4. {
  5. $updatebanners = "UPDATE banners SET rank='".$_POST['rank']."', plek='".$_POST['plek']."', naam='".$_POST['naam']."', link='".$_POST['link']."'";
  6. $querybanners = mysql_query($updatebanners) or die(mysql_error()."<br />Query: ".$querybanners);
  7.  
  8. header("Location: ?p=bannerbeheer");
  9. }
  10.  
  11. ?>
Offline roelh - 14/07/2006 16:56
Avatar van roelh PHP gevorderde Ja maar hoe weet hij nu welke hij moet veranderen?
Elke banner heeft een ID lijkt me?
Dus je zal ze per ID moeten veranderen 
Offline Micron - 14/07/2006 16:58
Avatar van Micron HTML beginner Nee, zie dat plaatje, van die andere website... als je daar meerdere rijen veranderd en op UPDATE klikt dan wijzigt die ook gewoon die andere gewijzigde rijen.
Offline roelh - 14/07/2006 16:59
Avatar van roelh PHP gevorderde Hmmss heb je niet ff een online voorbeeld?
Hoe ziet je tabel eruit dan?
Want lijkt me sterk dat elke banner geen ID heeft...
Offline Micron - 14/07/2006 17:01
Avatar van Micron HTML beginner ja uiteraard heb elke banner wel een ID,maar alle banners worden weergeven zoals op dat plaatje, en als ik dan de eerste, tweede en de allerlaatste wijzig en op UPDATE klikt, dan wijzigt hij die 3 gelijk! En moet het dus niet per record wijzigen.
Offline roelh - 14/07/2006 17:03
Avatar van roelh PHP gevorderde Hmmss dat weet ik zo niet dan...sorry 
Offline Micron - 14/07/2006 17:04
Avatar van Micron HTML beginner Iemand anders misschien =$
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s