login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Loggen van naam en ip adres bij het inloggen op een beveil

Offline AHofman - 11/07/2006 13:18
Avatar van AHofmanNieuw lid Bij een gastenboek ziet je vaak dat op het moment dat je een bericht plaatst je IP en de naam wordt gelogd! Deze kun je terug zien in de ADMIN pagina. Nu heb ik de volgende vraag. Is het ook mogelijk om dit te verwerken in een beveiligde pagina. Dus eigenlijk dat de USER en het IP adres in een LOG bestand worden opgeslagen wanneer men inlogt op de beveiligde pagina. Hierdoor heb je een bepaalde controleerbaarheid. Daarnaast zou tijd en datum ook geen overbodige luxe zijn als deze erbij gelogd werden. Ik ben alle beveiligingssystemen en nieuwssystemen langs geweest echter is er niet een die aan deze voorwaarden voldoet!:'( 

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 11/07/2006 13:44
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde maak een tabel, waarin je de user, zn ip, de datum en tijd op kan slaan. vervolgens kan je voor je controle alles uit die tabel halen.
Offline Stefan14 - 11/07/2006 13:44
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde en wat is je vraag? of wij een systeem weten dat aan deze voorwaarden voldoet?

je kunt ook een bestaand systeem aanpassen of zelfs helemaal zelf bouwen.

user staat meestal in een session en kun je op de volgende manier oproepen
  1. <?php
  2. $_SESSION['username']; // of een andere naam, afhankelijk van hoe de variabele heet
  3. ?>

ip adres kun je oproepen met
  1. <?php
  2. $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
  3. ?>

als je deze gegevens verzamelt hebt kun je ze wegschrijven naar een tabel of een logbestand.
Offline xSc - 11/07/2006 13:45
Avatar van xSc Onbekend Je hebt functies als fopen(), fgets, fwrite() om de gegevens op te slaan/uit te lezen.
Offline AHofman - 12/07/2006 14:23
Avatar van AHofman Nieuw lid Hoi allemaal!

Bedankt voor jullie reacties. Het probleem is dat ik een behoorlijke NOOB ben in het PHP gebeuren en ik begin het nu stukje bij beetje te snappen! De dingen waar ik nu mee zit zijn het volgende.

Het oproepen van de gevens kan met de bovenstaande codes hier was ik inmiddels al achter. Echter moet je het dan laten wegschijrijven naar een tabel. Hoe moet je dit doen? Kun je dit bekijken in het PHP admin of kun je dit naar een eigen PHP bestand heenschrijven in een tabel (dit heeft mijn voorkeur)?

Offline Stefan14 - 12/07/2006 14:36
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde uitgaande van een tabel met de volgende velden:
id (autoincrement)
userID
userIP
datumtijd

dan kun je de volgende query gebruiken

1. <?php
  2. $query = "INSERT INTO tabel (userID, userIP, datumtijd) VALUES ('".$userID."', '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."', '".$datumtijd."')";
  3. mysql_query($query) or die (mysql_error());
  4. ?>

uiteraard moet je dan wel zorgen dat de variabelen userID en datumtijd de juiste waardes krijgen, en je moet tabel nog even laten verwijzen naar de juiste tabelnaam.
Offline AHofman - 13/07/2006 08:30 (laatste wijziging 13/07/2006 08:31)
Avatar van AHofman Nieuw lid Beste Stefan,

Bedankt voor je reactie! Ik zag het net ik ga er mee aan de slag!
Nu vraag ik me alleen nog af waar kun je de tabel bekijken / heen schrijven. Kun je deze alleen bekijken in MyPHP of kun je deze ook schrijven naar een appart .php bestand?:?:
Offline Stefan14 - 13/07/2006 11:04
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde @AHofman, phpmyadmin wordt hier het meest voor gebruikt, maar als je zelf een ander programma hebt zoals MyPHP dan kun je dat ook gebruiken.

Eventueel kun je zelf ook even een primitief scriptje schrijven zoals het volgende:

1. <?php
  2. $query = "SELECT * FROM tabel";
  3. $result = mysql_query($query) or die (mysql_error());
  4.  
  5. echo('<table>');
  6. echo('<tr><th>UserID</th><th>UserIP</th><th>datum tijd</th></tr>');
  7. while ($row = mysql_fetch_array($result))
  8. {
  9. echo('<td>'.$row['userID'].'</td>');
  10. echo('<td>'.$row['userIP'].'</td>');
  11. echo('<td>'.$row['datumtijd'].'</td></tr>');
  12. }
  13. echo('<table>');
  14. ?>

als je dit scriptje toepast krijg je de inhoud van de desbetreffende tabel te zien op je scherm, maar ik denk dat het het makkelijkste is om phpmyadmin of MyPHP te gebruiken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.405s