$result2=mysql_query("UPDATE '$pagina' SET text='$tussen' WHERE id='$taalid' ") or die("Fout met de database");
}
?>
ik haal de text goed op in de textarea maar als ik op submit druk geeft hij fout met de database, maar heb eigelijkgeen ID waarom, de connect klopt dus daar ligt het niet, aan de ' ' ook niet.
iemand idee?
da heeft er eigl nie veel te maken want et als men op submit gedrukt wordt gedrukt gaat em naar if isset
die # is gwoon om in de pagina te blijven, als ik hem weg doe veranderd er niet veel.
Om het ff samen te vatten, je code is 1 megagrote rotzooi, als je het nu eens tussen [ code] en [/ code] tags zou zetten... Dan is het misschien nog enigsinds te lezen.. Wat je het beste kan doen is proper HTML gaan leren.. En daarna rustig een start maken met PHP.. Want dit is echt te onoverzichtelijk.. Ooit van iets genaamd 'tab' gehoord? Nee zeker? Dat is een knopje boven de Caps Lock, waarbij je een regel een stukje laat inspringen...
da heeft er eigl nie veel te maken want et als men op submit gedrukt wordt gedrukt gaat em naar if isset
die # is gwoon om in de pagina te blijven, als ik hem weg doe veranderd er niet veel.
Fout meneertje!
als je action="" doet, blijf je op dezelfde pagina en wordt het formulier WEL verzonden. Ook is het aan te raden code tags te gebruiken.
En method="POST" te gebruiken.
Als je variabelen wilt echoën, doe je dat zo:
echo $MijnVar1;
en niet
echo "$MijnVar1";
even voor de liefhebbers die de code goed willen lezen:
Ook zou je kunnne overwegen dit eens te zien:
en niet klakkeloos kopieeren maar echt proberen iets ervan te leren: http://plaatscode.be/1202/
Oja, ik heb niet alles gewijzigd, dat laat ik aan jou over, met behulp van de code die ik gewijzigd heb.
$query = mysql_query("SELECT text FROM $pagina WHERE id=$taalid");
Je vergeet nog iets Quicky Je hebt nog een var binnen quotes staan...
$query = mysql_query("SELECT text FROM $pagina WHERE id='".$taalid."");
@dimaz, het is ook handig om je 'gegevenswaarde' een type te geven. PHP doet dit automatisch, maar gewoon voor jezelf als duidelijkheid dus:
Een integer: $iGetal
Een array: $aAutos
Een variable: $vIets
Een variable zijn die 2 bovenstaanden ook hoor...
En ik liet een paar fouten met opzet zitten omdat hij er dan nog iets van kon leren, waarom haal je die fouten er dan voor hem uit. Oke, hij kan voor geen donder PHP en HTML etc. maar ook hij heeft het recht dit te leren.
Var = iets wat alles kan bevatten.. Als je alleen bijv: 1033 hebt, is het 'i' heb je en array is het 'a'. heb je 'jij bent een boer 123' is het 'v'.
Citaat:
waarom haal je die fouten er dan voor hem uit.
Wat denk je, ik denk dat jij hem een verbetering geeft, en jij dus iets over het hoofd ziet.. Nouja, inmiddels moet ie wel genoeg info hebben om het op te lossen
<?php
include("connect.php");
require("ubbc.php");
$query = mysql_query("SELECT text FROM {$_GET['pagina']} WHERE id={$_GET['taalid']}");
// while is nergens voor nodig als je maar een bericht selecteert (denk ik toch zo dat je maar één tekst hebt ?
$fetch = mysql_fetch_assoc($query);
?>
<div align="center">
<form name="formulier" action="" method="post">
<script language="JavaScript1.2" type="text/javascript" src="javascript/ubbc.js"></script><br>
<script language="JavaScript1.2" type="text/javascript" src="javascript/knoppen.js"></script><br>
<script language="JavaScript1.2" type="text/javascript" src="javascript/smileys.js"></script><br><br>
<textarea name="bericht" cols="50" rows="9" class="opmaak">
<?=$fetch['text'];?>
</textarea><br>
<input name="adj" type="submit" value="pas aan">
<?php
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
// gebruik superglobals en dus niet $adj
// nergens voor nodig om $bericht aan te maken
// beter dat je includes bovenaan zet, staat netter
// eerst $bericht = $_POST['bericht'];
// daarna $tussen = $bericht :s ?
// twee keer connect includen ??
// waarom ubb includen als je het toch niet gebruikt ??
$result2 = mysql_query("UPDATE {$_GET['pagina']} SET text = {$_GET['bericht']} WHERE id = {$_GET['taalid']}") or die ("Fout met de database"); // bij id hoef je geen ' ' te zetten want bij integers hoeft dat niet ;-)
// misschien controleren of dat de variabelen niet leeg zijn ?
}
<?php
include("connect.php");
require("ubbc.php");
$query=mysql_query("SELECT text FROM {$_GET['pagina']} WHERE id={$_GET['taalid']}");
// while is nergens voor nodig als je maar een bericht selecteert (denk ik toch zo dat je maar één tekst hebt ?
// beter dat je includes bovenaan zet, staat netter
// eerst $bericht = $_POST['bericht'];
// daarna $tussen = $bericht :s ?
// twee keer connect includen ??
// waarom ubb includen als je het toch niet gebruikt ??
$result2=mysql_query("UPDATE {$_GET['pagina']} SET text = {$_GET['bericht']} WHERE id = {$_GET['taalid']}") or die("Fout met de database");// bij id hoef je geen ' ' te zetten want bij integers hoeft dat niet ;-)
// misschien controleren of dat de variabelen niet leeg zijn ?
}
@BigBug:
v voor variabele dat is toch onzin. Zodra er $ staat is het een variabele. Je bent toch dom als je een geheugensteuntje voor dat nodig hebt:
silicom14, waarom ga je dit script nu helemaal lopen verbeteren. Laat dimaz het zelf maar doen, ik heb em voor gedaan hoe het moest, hij moet het ook nog leren.
door hem dingen te laten leren is ie op dat 'script' hierboven gekomen. Als je hem de juiste manier laat zien, met comments zal hij het in het vervolg (hoop ik) onthouden