ik maak en game.
nu wil ik dat er een afstand berekent wordt tussen 2 punten.
deze worden bijde aangegeven met een coordinaat.
maar hoe kan ik daar nu van maken.
6 KM(of zo) is de afstand tussen die 2
B.V.
514,165,7.5
528,61,9.5
hoe kan ik hioer de aftand tussen berekenen.
$a = $query['coords'];
$totala = count(explode(",", $a));
$a = explode(",", $a);
$b = $query2['coords'];
$totalb = count(explode(",", $b));
$b = explode(",", $b);
$i = 0;
while($i < $totala){
$antwoord = $a[$i];
$stemmen = $b[$i];
$getal = $antwoord - $stemmen;
$getal = abs($getal);
$getal = $getal/100;
$getal = round($getal);
//hier moet ik alle $getallen optellen die er zijn en komen.
//ik moet ze ook hieronder(in of uit de while echoen).
$i++;
update: update: update:
heb dit al maar geeft een fout
Warning: array_sum(): The argument should be an array in /var/www/city-crime/v3/test.php on line 30
Warning: Cannot use a scalar value as an array in /var/www/city-crime/v3/test.php on line 34
Warning: array_sum(): The argument should be an array in /var/www/city-crime/v3/test.php on line 30
Warning: Cannot use a scalar value as an array in /var/www/city-crime/v3/test.php on line 34
Warning: array_sum(): The argument should be an array in /var/www/city-crime/v3/test.php on line 38
Wat doen $antwoord en $stemmen daar in hemelsnaam tussen? Het is toch geen poll?
Is het een afstand in een 2-dimensionaal vlak, of een 3-dimensionale ruimte?
Probeer je gedachten eens te ordenen, en pak het stapsgewijs aan.
stap #1: het splitsen van de coordinaten
druk deze eens af bij wijze van debug?
stap #2: het berekenen van de afstand
gebruik de formule die Fréderic gaf als het een 3D-ruimte betreft.
2D ruimte
jah dat komt uiiit een poll dat stukje.
maar als die fout weg is kan ik weer verder. update:
Warning: array_sum(): The argument should be an array in /var/www/city-crime/v3/test.php on line 37
dit is al verbneterd maar er gaat nog iets fout.
als je op de foto ziet zie je dat 2 huisjes een maar MM van mekaar liggen de een al verder dan de ander.
maar die dat verder ligt zijn afstand is 2KM korter.
Ik vraag me af waarom je een z-coördinaat erbij neemt? Het is een plat vlak dus er zit helemaal geen diepte in. Een x- en y-coördinaat is genoeg om de afstand tussen 2 punten uit te rekenen; je kan gewoon eenmaal de stelling van Pythagoras gebruiken.
Moet er dan rekening gehouden worden met de kromming van de aarde? Deze zal niet overal hetzelfde zijn - denk ook aan bergen / dalen / zeeën. Je hebt in dat opzicht sowieso niets aan de hemelsbrede afstand.
Begin gewoon eens in een tweedimensionaal vlak, en maak gebruik van eerdergenoemde voorbeelden (stelling van Pythagoras).
Teken eens het een en ander voor jezelf uit, dat werkt vaak verhelderend.