Hey iedereen,
ik wil graag uitrekenen hoeveel mensen een bepaalde rang hebben, dit gaat om 15 verschillende rangen.
Als ik dit met een for-lus zou doen, zou dat betekenen dat ik 15 queries moet draaien en het zou anders moeten kunnen..
Weet iemand hoe ik dat kan doen zonder 15 queries te draaien?
<?php
$qGetRang = mysql_query("SELECT rang, COUNT(*) AS aantal
FROM leden
GROUP BY rang
ORDER BY rang ASC");
while ($aRang = mysql_fetch_array($qGetRang))
{
echo 'Rang '. $aRang['rang'] . ': '. $aRang['aantal'] . ' spelers<br />';
}
?>
<?php
$qGetRang=mysql_query("SELECT rang, COUNT(*) AS aantal
Probeer dat eens. Maar dit is dus echt iets wat je zelf kan oplossen want hier zijn zoveel oplossingen voor en het is gewoon een kwestie van logisch denken.
Als het een kwestie van logisch nadenken is, waarom heb je het dan fout
Alles komt met trial en error. Daarnast had ik geen zin om alles als een malle te gaan debuggen en die db aan te maken etc. Ik geef je nu een voorzetje, de rest is aan jou. Succes!
Ik dacht dat jij een probleem had die jij opgelost wil zien? Dan mag je de mensen die het nog zien zitten om je te helpen ook bedanken.
Ik heb vlug ook een keer de topic doorgelopen en wat proximus zegt klopt, hij heeft je een aardig voorzetje gegeven, maar als jij beslist om dan de bal naar je eigen keeper te schotten, omdat hij vond dat het geen goed voorzetje was????
Ps: zoekt een keer hoe mysql werkt, want volgens mij ken je daar niet zoveel van. Ook wil je de volgende keer eerst zoeken, want dit soort vragen kunnen we wel bij helpen, maar kan jij evengoed oplossen (hoe ga je anders php leren). Of moet je beslissen om een programmeur in te huren.
haytjes en Proximus,
bij deze wil ik mijn excuus aanbieden voor mijn gedrag tegenover jullie.
Jullie probeerden mij te helpen en het enigste dat jullie terugkregen was bot gedrag van mij. Ik hoop dat jullie mijn excuus willen aannemen. Intussen heb ik de oplossing gevonden, 1 iemand moet de hoogste rang hebben zodat hij rekent vanaf 1 t/m de hoogste rang (15). Dit was dus zoals jullie zeiden een kwestie van logisch nadenken.
Voor de nieuwsgierigen, dit wordt dan de code:
Thomas - 07/07/2006 10:55 (laatste wijziging 07/07/2006 10:57)
Moderator
`rang` int(1) NOT NULL default '1',
Hoe kunnen rangen dan hoger dan 9 zijn?
(int(1) is dus niet echt terecht, maar INT heeft van zichzelf blijkbaar een bereik dat groot genoeg is, maar houd dit soort dingen wel goed in de gaten, deze kunnen bij een nieuwere MySQL-versie wellicht ineens voor rare problemen gaan zorgen)