login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Naam toevoegen en verwijderen uit TEXT

Offline Bart - 06/07/2006 08:49
Avatar van BartPHP expert Hallo iedereen,
mijn kolom "vrienden" ziet er zo uit:
`vrienden` text NOT NULL,
Daar staat een reeks namen als het goed is, (zoniet dan wordt er een zin weergegeven "je hebt nog geen vrienden").
Nu wil ik dus namen toevoegen en verwijderen uit die kolom vrienden. Maar dat wil niet echt.
Met het toevoegen van namen ben ik al een heel eind gekomen, maar nu loop ik toch echt vast.
http://plaatscode.be/1117/

Als ik een naam toevoeg en ik heb nog geen vrienden dan komt deze natuurlijk ", <naam_vriend>" zo in de database, ik zou graag willen dat als je nog geen vrienden hebt en je voegd een naam toe dat deze zo in de database komt: "<naam_vriend>, <naam_vriend2>" etc.

Namen verwijderen:
zoals je ziet zijn de namen voorzien van een radio button, als deze is aangevinkt en men klikt op "verwijder vriend" dan moet deze naam uit de kolom "vrienden" verwijderd worden, ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet doen.

Alvast bedankt voor het beantwoorden van deze 2 vragen!:)

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline BigBug - 06/07/2006 09:19
Avatar van BigBug PHP expert Ik had een extra sql table aangemaakt.

TABEL ´vrienden´

Hierin pleur je id, naam, vriendid, (mayb xtra spul).

id => gewoon auto_increment en PRIMARY KEY.
naam => spreekt voor zich
vriendid => hierin stop je het id van de vriend.

Stel je voor een account Bart, met id=107: Bart voegt Henk toe. Dit is de eerste vriend uit jouw hele spel die wordt toegevoegd.

Dan krijg je een row met:
id...........naam..........vriendid
-----------------------------
1...........Henk...........107

Wil je dan de vrienden van het account Bart ophalen, dan kan je dat dus op die manier doen. Ook verwijderen gaat dan makkelook door alles van het id #1 te verwijderen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt 
i
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.205s