login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

MySQL - Query

Offline Metalhead - 04/11/2004 11:19
Avatar van MetalheadHTML gevorderde Wat zou een effectieve manier zijn om waarden uit verschillende tabellen te halen?
Ik heb een aantal tabellen met een id en een descr (omschrijving).
En ik weet van bijv. 5 tabellen de id.

Nu wil ik dus de 5 omschrijvingen aan de hand van de ID's ophalen. Is dit in één query effectief te doen?

Ik heb nu zoiets:
  1. select distinct
  2. s.desc, o.desc, m.desc, e.desc
  3. from s,o,m,e
  4. where
  5. s.id=1, o.id=2, m.id=3, e.id=4

Maar omdat de totale database uit meer dan 250000 records bestaan, duurt dit heel lang... Is er een betere manier?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 04/11/2004 11:31 (laatste wijziging 04/11/2004 11:32)
Avatar van Thomas Moderator Als de tabellen niet gerelateerd zijn, zou ik deze tabellen niet in 1 query stoppen. Wat is het nut om ongerelateerde gegevens bij elkaar te schrapen ?

Als de structuur van de verschillende tabellen gelijk is... waarom zijn dat dan verschillende tabellen ?
Offline Metalhead - 04/11/2004 11:56
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Ik dacht dat het met één query sneller zou zijn, omdat ik dan niet 'tig keer achter elkaar de database hoef te raadplegen.

Omdat de tabellen verschillend zijn, en ook de inhoud verschillend is. Maar ik heb de database niet gemaakt, ik moet er alleen mee werken...

Offline Thomas - 04/11/2004 12:48
Avatar van Thomas Moderator Voer een benchmark uit, zou ik zeggen.
Een access in meerdere tabellen vs meerdere accesses van een (telkens verschillende) tabel.

Voer deze twee varianten 1000x achter elkaar of wat uit, dan heb je een redelijke indicatie hoe snel deze zijn...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s