login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

update pagina [Solved]

Offline Dierre - 01/07/2006 11:17 (laatste wijziging 01/07/2006 11:37)
Avatar van DierreMySQL interesse wat doe ik verkeerd in dit update gedeelte.
ik zie als ik naar mijn $sql kijk dat al mijn variabelen zijn ingevuld met de veranderde waarde, maar ik krijg mijn gegevens niet in mijn database. kan iemand me helpen, want ik zie echt mijn fout niet :$

1. if(!$fout)
  2. {
  3. $sql = "update repkal set datum = '$jaar-$maand-$dag', uur = '$uur:$minuten:$seconden', omschrijving = '$omschrijving' where id = '$id'";
  4. echo($sql);
  5. mysql_query($sql);
  6.  
  7. $melding = "De gegevens werden opgeslagen";
  8. }

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 01/07/2006 11:19
Avatar van marten Beheerder mysql_query($sql) or die(mysql_error());

zal waarschijnlijk wel een foutmelding opleveren
Offline CDNC - 01/07/2006 11:20
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde variabelen buiten de quotes halen en doe ook eens error afhandeling...
or doe(mysql_error());
Offline rambo - 01/07/2006 11:21
Avatar van rambo HTML beginner Ik neem aan dat de gegevens via de POST-methode verstuurd worden en dat het id in de url staat. Probeer daarom eens dit:

1. <?php
  2. if(!isset($_POST['fout']))
  3. {
  4. $sql = "UPDATE repkal SET datum = '" . $_POST['jaar'] . "-" . $_POST['maand'] . "-" . $_POST['dag'] . "', uur = '" . $_POST['uur'] . ":" . $_POST['minuten'] . ":" . $_POST['seconden'] . "', omschrijving = '" . $_POST['omschrijving'] . "' WHERE id = '" . $_GET['id'] . "'";
  5. echo($sql);
  6.  
  7. $melding = "De gegevens werden opgeslagen";
  8. }
  9. ?>
Offline Dierre - 01/07/2006 11:34
Avatar van Dierre MySQL interesse ik heb mijn fout gevonden.
ik maak gebruik van $_request om mijn ID uit mijn database te halen
Om het id over heel m'n pagina mee te kunnen hebben heb ik het in een hidden field gestockeerd, maar daar ging het fout

ik was daar vergeten om de name in te vullen
hierdoor werd het id als er op opslaan geklikt werd terug op 0 gezet. Daar ik geen ID 0 meer in m'n database had staan veranderde er ook niets...

toch bedankt voor de reactie
Thx
Dierre
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s