Als 1 van de 2 queries fout is, of als beide queries ergens een fout bevat moet er een queryerror worden weergegeven. Als beide queries goed zijn, mag het door.
Iemand die het ziet waarom het niet werkt?
10 antwoorden
Gesponsorde links
Simon - 26/06/2006 15:36 (laatste wijziging 26/06/2006 15:47)
@FangorN: stel dat ik dit typ: site.nl/groep?id=2x, dan geeft ie een foutmelding dat id 2x niet bestaat. Is dat niet tegen sql-injection? Tenzij ik iets over het hoofd zie...
Daarnaast is er een verschil tussen foute query en een query met / zonder resultaten. Als je query slaagt, wil dat niet zeggen dat er resultaten zijn, dus om daarna meteen resultaten op te gaan halen is misschien ook een beetje raar?
Ik zou voor error-handling een aparte functie in het leven roepen, zodat je automatisch wordt doorgestuurd naar een error-pagina mocht er iets mis zijn met de query.
lau - 26/06/2006 17:09 (laatste wijziging 26/06/2006 17:10)
HTML interesse
Neej neej.. uiteraard wil ik het verbeteren.
Ik kan dus beter zo doen:
if (is_numeric($_GET['id']))
$sQueryE = "SELECT id, nederlands_menu, engels_menu FROM ".TBL_GROEP." WHERE id = ".$_GET['id'];
$sQueryF = "SELECT id, afbeelding, nederlands_titel, nederlands_tekst, engels_titel, engels_tekst FROM ".TBL_GROEPDATA." WHERE groep = ".$_GET['id'];
if (!($sResultE = mysql_query($sQueryE)) || !($sResultF = mysql_query($sQueryF))) {
include_once 'config/queryerror.php';
Omdat ik er vanuit ga dat de gegevens aanwezig zijn in allebei de tabellen en de id velden van beide tabellen gelijk zijn kan dit ook met één query opgelost worden.
Lau, je hebt VWO 6 NT Profiel afgerond, dus ik mag wel van jou verwachten dat je een pientere knaap bent. Gezien jouw ervaring zal je dergelijke zaken gemakkelijk kunnen beoordelen.