login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

afbeelding wijzigen

Offline lau - 23/06/2006 19:52
Avatar van lauHTML interesse Het probleem is als volgt.
Meestal maak ik voor afbeeldingen/image toevoegen aan een contentpagina een aparte script, zodat je eerst een afbeelding kan toevoegen en als er al een afbeelding is toegevoegd, dit dan eerst te kunnen (moeten!) verwijderen alvorens je een nieuwe afbeelding kan toevoegen. Een heel gedoe dus met een aparte afbeelding sectie op je site voor elke content.

Nu wil ik het volgende dat een veld input+bladeren bij een aanwezige afbeelding ook op de contentpagina aanwezig is met alle andere tekstvelden. Het moet dus zo zijn dat je als je die contentpagina wilt bewerken je ook meteen een afbeelding kan bewerken (ofwel, eerst verwijderen en dan weer toevoegen) i.p.v. naar een aparte afbeeldingen sectie te gaan voor dat ene plaatje.

Wie weet hoe dat zit en hoe te maken? Opzet moet dus hetzeflde zijn als bij bewerken bij een gewone tekstveld.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 23/06/2006 19:55
Avatar van marten Beheerder gewoon integreren 
zorg dat je upload script zorgt dat de afbeelding dezelfde naam krijgt als de afbeelding die er al staat.

Of zorg dat deze altijd de nieuwste upgeloade afbeelding pakt
Offline lau - 23/06/2006 20:04 (laatste wijziging 28/06/2006 14:34)
Avatar van lau HTML interesse Hmm.. neej.. dat is niet helemaal wat ik bedoelde. Ik snap het allemaal wel... wat ik bedoelde is meer een realtime afbeeldingen wijzigen in een content bewerkpagina. Als ik dat ga integreren moet ik ook eerst dat afbeelding door een ander script laten verwijderen voordat je een nieuwe kan toevoegen. (tenzij er een betere bewerkfunctie is voor afbeeldingen?? - toch??) Je moet toch eerst een afbeelding verwijderen en dan een nieuwe toevoegen zodat je eigenlijk een afbeelding hebt gewijzigd/bewerkt?

Edit:
Ik heb zelf een oplossing, maar wil even reacties hebben of dit wel goed is.
Ik kan zowel teksten als een uploadfunctie in 1 submit doen.
Het gaat hier dus alleen even om het uploaden van een afbeelding.
Ik kan een browse functie plaatsen met een ingevoerde url, vervolgens deze controleren of dat bestand al bestaat. Zo jah dan niet updaten, zo nee... wel updaten met nieuwe bestand url.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s