login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mysql_result(mysql_query) werkt niet

Offline Dark_Paul - 15/06/2006 20:53 (laatste wijziging 15/06/2006 20:54)
Avatar van Dark_PaulPHP ver gevorderde mijn zoveelste topic over php en/of MySQL maar ik snap niet waarom dingen niet werken bij mij..
ik wil dat er boven de geschreven berichten in 't gastenboek komt te staan hoeveel berichten erin staan.
  1. // count messages
  2. $cCount = mysql_query('SELECT COUNT (`id`) FROM `guestbook`');
  3. $cMessages = mysql_result($cCount);
  4. ?>
  5. <TR><TH HEIGHT="10px"></TH></TR>
  6. <TR>
  7. <TR><TH WIDTH="30px"></TH>
  8. <TH COLSPAN="3">
  9. <H2 CLASS="name" STYLE="text-align:center;"> <?php echo $cMessages; ?> message(s)</H2>
  10. </TH></TR>
  11. <?php

ik heb 't ook al geprobeerd met een mysql_fetch_array ipv. de mysql_result, maar bij beiden krijg ik een foutmelding:
bij mysql_result deze:
Warning: Wrong parameter count for mysql_result() in /home/why-online.com/site/guestbook.php on line 437
en bij mysql_fetch_array deze:
Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/why-online.com/site/guestbook.php on line 437
ik heb 't ook al met
  1. while ($cMessages = mysql_fetch_array($cCount))
  2. { ...
maar dat werkte ook niet.. kreeg ik dezelfde soort foutmelding..
edit: lijn 437 is de lijn van $cMessage = ...

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline b4nkr0bz0r - 15/06/2006 20:56
Avatar van b4nkr0bz0r PHP gevorderde Je moet aangeven dmv de 2e parameter bij welke row hij moet beginnen met tellen, dus probeer:
  1. $cMessages = mysql_result($cCount, 0);

verder heet je var $cMessage, ik vraag het me af waarom het zo heet ?
Offline Dark_Paul - 15/06/2006 21:15
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde heb ik geprobeerd. Ik krijg dezelfde foutmelding. Als ik mysql_array doe, zegt ie dat ik mysql_num of mysql_both moet gebruiken. als ik andere functies gebruik, krijg ik gewoon dezeflde foutmelding als eerst, alleen dan ipv mysql_result() de functie die ik gebruik.
waarom ik $cMessages heb gebruikt: ik las dat je die kleine letter ervoor moet gebruiken om de functie aan te geven zegma, dus heb ik hiervoor countMessages gebruikt, omdat ie de messages telt. (niet erg logisch voor jullie, maar voor mij werkt 't )
Offline Rens - 15/06/2006 21:16

Crew algemeen
MySQL Error handling!
http://www.site...cat=2#faq3
Offline Dark_Paul - 15/06/2006 21:25
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Daar zat de fout niet in. Ik had COUNT (`id`) en dat moest COUNT(`id`) zijn, zonder spatie tussen COUNT(). Vanmiddag heb ik dat goedgezet toen ik met roelh ernaar heb gekeken, maar heb ik waarschijnlijk bij het goedzetten van de rest die spatie er per ongeluk weer ingevoegd. Vandaar. Ik snap niet hoe ik 't voor elkaar krijg om altijd vragen te stellen met zo'n gemakkelijke antwoorden, terwijl ik de oplossing niet zelf kan vinden ><
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.218s